پیش بینی موج بارشی جدید برای 12 استان!


پیش بینی موج بارشی جدید برای 12 استان!

موج بارشی جدید در برخی استان‌ها پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای برخی استان‌ها هشدار صادر کرد.

به گزارشایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق همچنین احتمال وقوع سیلاب هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک یک‌شنبه (۲۳ اردیبهشت) در دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان و دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) در دامنه و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد (باد جنوب شرقی) در محدوده ۲۶ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در محدوده ۱.۵ متر و بیشتر در مناطق ساحلی و دور از ساحل یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس قابل پیش‌بینی است.

در این شرایط آب و هوایی خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر از یکشنبه تا سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال آسیب به شناور‌های سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به حوضچه بنادر را در پی خواهد داشت.

به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا و فعالیت‌های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز فعالیت سامانه ملی « نورینو» در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد