مجلس تفاوتی با کمیته امداد وبهزیستی ندارد/ بازهم آراء سفید قابل توجه است!


مجلس تفاوتی با کمیته امداد وبهزیستی ندارد/ بازهم آراء سفید قابل توجه است!

صادق زیباکلام در گفتگو با خبر آنلاین در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات دور دوم می گوید : فکر می‌کنم این میزان از مشارکت هم زیاد و قابل توجه است. به این معنی که فکر می‌کنم در شهر تهران...

صادق زیباکلام در گفتگو با خبر آنلاین در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات دور دوم

می گوید : فکر می‌کنم این میزان از مشارکت هم زیاد و قابل توجه است. به این معنی که فکر می‌کنم در شهر تهران همین که در دور دوم انتخابات ۵۰۰ هزار نفر پای صندوق رأی آمدند، نظام باید شکرگزار باشد که از ۷ و نیم میلیون واجد شرایط ۵۰۰ هزار نفر پای صندوق رأی آمدند. البته همین ۵۰۰ هزار نفری که پای صندوق رأی ، بازهم آراء سفید قابل توجه است.

چراکه مدت‌هاست عملاً مجلس جایگاه اثرگذاری خود را از دست داده و مجلس با کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی تقاوتی ندارد، البته بازهم بهزیستی اقدامی انجام می‌دهد اما مجلس اثرگذاری ندارد.

وی افزود : یک مثال بزنم، بنده در کافه تاریخ حسین دهباشی روزهای جمعه کلاس برگزار می‌کنم. روز جمعه ۱۱ اسفند که انتخابات مجلس دوازدهم بود، دو نفر از حاضرین کلاس که وکیل دادگستری هستند بین کلاس گفتند کلاس بعدی را با نیم ساعت تأخیر حاضر می‌شویم و عذرخواهی کردند بعداً متوجه شدم این افراد رفته بودند رأی بدهند.

به بنده گفتند کانون وکلا به آنها گفته اگر در انتخابات شرکت نکنند امکان دارد برای آنها مشکلاتی پیش بیاید، چراکه کدملی ثبت می‌شود، لذا مجبور بودیم در انتخابات شرکت کنیم. البته دو نفر از مسئولین بانکی که به آن کلاس می‌آیند هم گفتند مجبور بودیم رأی بدهیم چراکه گفته بودند اگر رأی ندهید امکان دارد مشکلی پیش بیاید.

پیش از این در شناسنامه مهر می‌زدند و شناسنامه هر کسی که مُهر نداشت، نشان دهنده این بود که خلاصه آمریکایی است (خنده) اما الان وضعیت به این ترتیب نیست و کد ملی نشان می‌دهد چه کسی در انتخابات شرکت کرده و چه کسی شرکت نکرده است.

البته معتقدم حاکمیت می‌خواهد که ۵ یا ۱۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند اما میان مجلسی که در آن یکسری افراد ناباب باشند و مجلسی که همه آنها افراد باب باشند، طبعاً دومی مطلوب‌تر و بی‌دردسرتر است.

با خودشان می‌گویند دو هفته به مشارکت ۵۰۰ هزار نفری می‌خندند و مسخره می‌کنند اما ۶ ماه بعد کسی نمی‌گوید چند نفر در انتخابات مجلس شرکت کردند و شما نمایندگی ۵ یا ۱۰ درصد مردم را دارید، مردم به شما رأی ندادند.

حاکمیت مجلس و دولت مطیع و سر به راه می‌خواهد

سوال : منظور شما این است حاکمیت از پیام مشارکت حداقلی چشم‌پوشی می‌کند؟

پاسخ : حاکمیت مجلس و دولت مطیع و سر به راه می‌خواهد.

سوال : به نظر شما چه تفاوتی میان ریاست قالیباف با چهره های تندرویی که این روزها اسم شان مطرح است وجود دارد؟

پاسخ : خیر، تفاوتی میان قالیباف و مثلا رسایی وجود ندارد. البته این افراد بین خودشان اختلافاتی دارند و از نظر ویترین باهم تفاوت دارند ولی درکل تفاوتی نیست.

بعید به نظر می‌رسد که قالیباف رئیس مجلس نشود

سوال : گفته می شود در بین چهره های تندرویی که وجود دارد در نهایت از بیرون مجلس ریاست قالیباف حمایت خواهد شد.

پاسخ : فکر نمی‌کنم، چراکه همه گزینه‌ها شبیه هم هستند اما بعید به نظر می‌رسد قالیباف رئیس مجلس نشود.

سوال : افشاگری‌ها اخیر مثلا درباره رائفی پور و قالیباف چه تحلیلی به شما می دهد.

پاسخ : این درگیری‌ها دعواهای بر سر قدرت است و به دلیل اینکه همگی « از ما» هستند بنابراین بابت این دعواها نگرانی امنیتی وجود ندارد، کما اینکه در مورد روسیه هم این سیاست وجود دارد.


مجلس تفاوتی با کمیته امداد وبهزیستی ندارد/ بازهم آراء سفید قابل توجه است!


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدار پوتین و قدیروف در کرملین/ اعلام آمادگی رهبر چچن برای اعزام نیرو به اوکراین