آیا سیری تبدیل به بینگ اپل می‌شود؟


آیا سیری تبدیل به بینگ اپل می‌شود؟

ایتنا - اپل کامل نیست، هرچند ممکن است از شنیدن آن متعجب شوید و سیری نمونه خوبی از عمیق‌ترین و مهم‌ترین نقص‌های این غول فناوری است.


وقتی سیری برای اولین بارعرضه شد، کاربران به زمان نیاز داشتند تا بتوانند به این دستیار صوتی فرصت اثبات تواناهایی‌هایش را بدهند و از کارایی‌ها و قابلیت‌های سیری مطمئن شوند. اما زمان ثابت کرد که سیری در برآورده کردن نیازهای کاربران چندان موفق عمل نکرد.

به گزارش ایتنا، سیری، گاهی اوقات، هیچ کدام از سوالات کاربران را درک نمی‌کند، چیزهایی را می‌شنود که شما به زبان نیاورده‌اید (مخاطب شما سیری نبوده است) و حتی گاهی پاسخ‌های آن می‌تواند از «بی‌فایده» تا «کاملاً گیج‌کننده» باشد، به‌ویژه، اگر کمی هم لهجه‌ داشته باشید.

اما اوضاع وقتی بدتر شد که نام تجاری "سیری" به یک شوخی تبدیل شد. اگر مدتی را با یکی ار کاربران دستیار صوتی گوگل وقت بگذرانید و بعد سیری را صدا بزنید، این دستیار صوتی می‌گوید: "سلام سیری، بیا در مورد مایکروسافت صحبت کنیم."

اما اپل ناامید نشد و به سرعت تطبیق فناوری‌های خود با هوش مصنوعی را آغاز کرد. براساس شایعات هوش مصنوعی نقش پررنگی در سیری آیفون 16 خواهد داشت. ولی بسیاری نیز معتقدند که هوش مصنوعی برای سیری، نگران کننده است. زمانی که مایکروسافت سرمایه‌گذاری در OpenAI را آغاز کرد، اولین محصولی که معرفی شد بینگ چت نامیده شد.

از طرفی، مایکروسافت نگران بود که ادغام هوش مصنوعی مایکروسافت با نام "بینگ" حس یک پیشرفت ملموس را ارائه نمی‌دهد. پس قبل از اینکه بینگ چت تبدیل به یک پدیده مجزا شود، به مایکروسافت کوپایلوت (Copilot) تبدیل شد.



دلیل رسمی مایکروسافت، این بود:« دیدگاه ما ایجاد یک تجربه کوپایلوت یکپارچه برای کاربران حقیقی و حقوقی بود.»

اما بینگ نیز به دلیل تسلط گوگل بر حوزه هوش مصنوعی، به طنز تبدیل شده بود! بینگ مانند یک موتور جستجو در خانه سالمندان احساس می‌شد! واضح به نظر می‌رسد که یک نام معمولی با محصولی کمتر رقابتی، ترکیب ایده‌آلی نیست.

سلام سیری، خداحافظی کن!
یکی از مدیران شناخته‌شده‌ اپل، جیم دالریمپل، اخیراً به این موضوع پرداخته است: «سیری کاری را انجام داد که هیچ‌کس نمی‌توانست برای 30 سال انجام دهد: مرا وادار به استفاده نکردن از یک محصول اپل کرد.»

پس مطمئناً زمان آن فرا رسیده است که اپل ایده‌های بزرگتر و خلاقانه‌تر خود را روی یک محصول جدید متمرکز کند - دستیار هوش مصنوعی که می‌توانید به آن اعتماد کنید تا اصول اولیه را درست انجام دهد، گاهی شما را شگفت زده کند و حتی دانش درونی خود را به شما الهام بخشد. دستیاری با فناوری‌های جدید هوش مصنوعی (اپل دارد که محصول "انقلابی" است) که سیری نامیده نمی‌شود.


به گزارش ایتنا، موضوع فقط ایجاد امکان شخصی سازی بهتر، گفتگوی انسانی صمیمی‌تر و افزایش اعتماد نیست. مسئله تنها راه اندازی یک "سیری جدید و بهبود یافته با هوش مصنوعی بهتر" نیست. چالش واقعی اپل این است که به مشتریانش کمک کند سیری را به طور کامل فراموش کنند و باور کنند که این شرکت دنیای کاملا جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را با الهام از جایگزینی سیری ایجاد کرده است. (رباتی که توسط یک ربات بهتر جایگزین شده است.) این جایگزین باید یک نام جدید داشته باشد. این امر باعث می‌شود مردم باور کنند که اپل بالاخره بر روی دستیار هوش مصنوعی تسلط پیدا کرده است و هوش مصنوعی را به جای دیروز برای فردا ایجاد کرده است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویری از فوتبالیست‌های ایرانی به همراه فرزندانشان در صفحه AFC؛ خاطره بازی احمدرضا عاب...