سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم


سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

محمد بخشایش می گوید : "استودیو هشت" از برنامه های کارنامه دار شبکه رادیویی نمایش است که با شعار" استودیو هشت، صدای مردم خواهد بود" در تابستان با آیتم‌های جدیدی برای قشر دانش آموز و دانشجو به روی آنتن می آید؛ در واقع سری جدید این برنامه...

محمد بخشایش می گوید : "استودیو هشت" از برنامه های کارنامه دار شبکه رادیویی نمایش است که با شعار" استودیو هشت، صدای مردم خواهد بود" در تابستان با آیتم‌های جدیدی برای قشر دانش آموز و دانشجو به روی آنتن می آید؛ در واقع سری جدید این برنامه در بستر مباحث آموزشی و فرهنگی تهیه و تولید شده که در ایام تابستان به سمع مخاطبان خواهد رسید.

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

محمد بخشایش تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" در گفت و گو با دیباچه گفت: استودیو هشت یک برنامه ترکیبی است که عصر های هر روز، ساعت ۱۸ تا ۲۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود. این برنامه وابسته به اداره کل هنرهای نمایشی است و با محوریت هنری و فرهنگی از شبکه نمایش پخش می‌شود. همچنین ارائه اخبار و حواشی و اتفاقات مهم پیرامون مسائل فرهنگی و هنری به خصوص حوزه تولیدات نمایشی، تئاتر و سینما از دیگر آیتم های این برنامه است که به تناسب اهمیت موضوعات روز و پیش آمده در این عرصه ها به آنها پرداخته می شود.

وی در ادامه گفت: این برنامه از حدود ۱۰ الی ۱۳ سال پیش، تولید خود را آغاز کرده و از بدو آغاز تاکنون تهیه کنندگان مختلفی آن را تهیه و تولید کردند و حالا دو سال است که تیم ما این برنامه را همراهی می‌کنند و " رادیو هشت" یکی از قدیمی‌ترین برنامه های رادیو نمایش بوده و اسم " استودیو هشت " به این خاطر روی آن نهاده شده است که در محوطه میدان ۱۵ خرداد که از قدیمی ترین استودیو رادیو ارگ بوده، نام گذاری شده است.

بخشایش پیرامون این سوال که این برنامه ادامه دار خواهد بود و اینکه با توجه به فصل تابستان طرح های جدیدی دارید، بیان کرد: این برنامه به نوعی از تولیدات پر قدمت و باسابقه برنامه شبکه نمایش است و ادامه دار خواهد بود، چه با تیم ما و چه تیم دیگری، به طور قطع ادامه خواهد داشت و برای فصل تابستان تصمیم گرفتیم به تناسب اینکه این فصل،فصل فراغت بیشتری برای دانش آموزان و دانشجویان و مردم محسوب می‌شود، به دنبال آن علاوه بر پرداختن به نمایش های تئاتر به مسائل آموزشی نیز پرداخته شود.

وی ادامه داد: مطالبه گری های مهم فرهنگی هنری از مسائل اقتصادی سینما گرفته تا مسائل و مشکلات هنری و موسیقیایی و همچنین پرداختن به محتواهای نمایشی از دیگر آیتم های سری جدید این برنامه است ، که درآن سعی داریم با کارشناسان گفتگو داشته باشیم تا نقاط ضعف و قوت محتواهای تولیدات نمایشی را نقد و بررسی کنیم و در این راستا باید تلاش کنیم تا از لحاظ فرهنگ سازی در سینما ها عملکرد موفقی داشته باشیم و در چند روز اخیر نیز به موضوع سریال سازی پرداختیم که معاون ساترا در ارتباط با حذف برخی سریال ها از پلتفرم ها آنها را عنوان کرده بود که بارها پیگیر این مسئله بودیم تا به نتیجه برسیم، مثلا کنسرت حاجیلی به خاطر مشکلاتی لغو شده بود و به همین دلیل ما سعی کردیم با روی خط آوردن این خواننده و گفتگو با او و نیز معاون وزیر ارشاد مشکل را حل کنیم و بلافاصله پس از این ماجرا و دقیقا دو روز بعد کنسرت امید حاجیلی برگزار گشت.

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

همچنین با مدیر کل ارشاد بوشهر در مورد لغو کنسرت بوشهر صحبت کردیم و آقای سمیعی قول دادند به بوشهر بروند و مشکل محتوایی تولید برنامه را حل کنند که این اتفاق رقم خورد و مطالبه گری پیرامون نوع روند تولید برنامه در مسیر تازه ای قرار گرفت به گونه ای که به طور قطع در تابستان برنامه استودیو ۸ با فاز جدیدی به پخش خواهد رسید.

این تهیه کننده رادیو و تلویزیون در خصوص این سوال که برای رادیو که رسانه ای دیداری نیست چه تمهیداتی برای جذب حداکثری مخاطب اخذ کردید، اظهار داشت: قرار نیست چون ما در رادیو برنامه تولید می کنیم و رادیو رسانه دیداری نیست تمهیدات بیشتری لحاظ شود. به نظرم بسیاری از برنامه های تلویزیونی هم یک برنامه رادیویی هستند که شما اگر تصویر را حذف کنید چیزی را از دست ندادید؛ چون خیلی از برنامه های تلویزیونی گفتار محور هستند و عملا کار رادیو را انجام می دهند و رادیو بهتر، شیوا و رساتر و با تجربه تر این کار را انجام می دهد و در عصر حاضر مخاطب رادیو در کلیت کار قرار دارد.

هم اکنون شبکه های رادیویی مخاطبان بیشتری دارند و مخاطب را دل گرم تر و راضی تر میکنند چرا که رادیو به خاطر فضای گرم و صمیمی که از آن برخوردار است میتواند سرعت عمل بیشتری در القای مفاهیم برای مخاطب را به دنبال داشته باشد.

وی پیرامون این سوال که وجه تمایز این سری نسبت به سایر فصل های قبل "استودیو هشت" را در چه مواردی می‌توان خلاصه کرد، گفت: این برنامه ترکیبی، نسبت به سایر فصل های خود از گفتار روان تری برخوردار است و در آن سعی کردیم با زبان مردم صحبت کنیم و حتی زبان مردم‌ باشیم و هیچ اتفاق خاص دیگری که بر اساس چارچوب مشخص رسانه تولید شده، شکل نمی‌گیرد به گونه ای مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی خاطر نشان کرد: در کل بسیاری از هنرمندان و بازیگران و اهالی رسانه و اهالی هنر که در تماسی که با این برنامه داشته اند، ابراز کردند که از پخش برنامه بسیار راضی هستند و از مخاطبان این برنامه هستند و این برنامه را از شروع پخش تا انتها آن را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

گفتگو از : دینا محمدی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امام خمینی (ره) به روایت شاعران