OpenAI یک ویژگی جدید را برای پیشی گرفتن از گوگل و اپل معرفی می‌کند


 OpenAI  یک ویژگی جدید را برای پیشی گرفتن از گوگل و اپل معرفی می‌کند

ایتنا - شرکت نوظهور هوش مصنوعی اوپن‌ ای‌آی (OpenAI)، با هدف پیشی گرفتن از شرکت‌های تثبیت شده گوگل و اپل در حوزه هوش مصنوعی به دنبال توسعه دستیار صوتی با قابلیت‌های منحصر به‌فرد است است.


شرکت نوظهور هوش مصنوعی اوپن‌ ای‌آی (OpenAI)، با هدف پیشی گرفتن از شرکت‌های تثبیت شده گوگل و اپل در حوزه هوش مصنوعی به دنبال توسعه دستیار صوتی با قابلیت‌های منحصر به‌فرد است است.

به گزارش ایتنا، اوپن‌ ای‌آی فردا تنها یک موتور جستجوی جدید بر اساس مدل زبان بزرگ LLM یا GPT-5 را به نمایش نخواهد گذاشت، بلکه بر قابلیت‌ها، ورودی صوتی و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای چت‌بات ChatGPT تمرکز خواهد کرد.

طبق گزارش the-decoder، انتظار می‌رود این دستیار در مقایسه با محصولات مشابه، تشخیص گفتار و تصویر بهتری را با منطق بهبودیافته ارائه دهد.

این دستیار جدید با ویژگی صوتی فعلی تفاوت دارد زیرا همه این ویژگی‌ها را در یک مدل ادغام می‌کند و گفته می‌شود که عملکرد بهتری از GPT-4 Turbo در بخش‌های خاص دارد. مدل GPT-4 Turbo و اوپن‌ ای‌آی همچنین قصد دارند تا 50٪ تخفیف به کاربران API که قبلاً برای توکن‌ها پرداخت کرده‌اند، ارائه دهند.

ویژگی‌های صوتی جدید ممکن است با درک بهتر لحن صدای تماس‌گیرنده یا تشخیص طعنه در پرسش‌ها، به نمایندگان خدمات مشتری کمک کند. این ویژگی‌ها بعداً در نسخه رایگان ChatGPT ادغام خواهند شد. البته در گزارش‌های منتشر شده، هیچ اطلاعاتی در مورد جدول زمانی راه‌اندازی این محصول ذکر نشده است.


به گفته سم آلتمن، مدیر عامل اوپن‌ ای‌آی، دستیارهای صوتی به اندازه گوشی‌های هوشمند تحول آفرین هستند.

آلتمن تاکید کرد که سیستم‌های دستیار شخصی باید مرحله بعدی توسعه هوش مصنوعی باشند و این شرکت (اوپن‌ ای‌آی) چندین ماه است که به طور مداوم برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.

دستیاران هوش مصنوعی می‌توانند نقش معلم را برای دانش‌آموزان داشته باشند یا اطلاعات بصری را به افراد کم‌بینا یا نابینا ارائه دهند.

در چشم انداز بلندمدت آلتمن، داشتن ربات‌های صوتی شخصی شبیه به ربات های فیلم علمی تخیلی Her محقق می‌شود.

به گفته the-decoder، اوپن‌ ای‌آی ممکن است پروژه GPT-5 را به پایان برساند و تا پایان سال آن را در دسترس عموم قرار دهد و مدل جدید همچنین باید قابلیت‌های عوامل را گسترش دهد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیت‌کوین آماده رالی است؟