بازار معروف واکینگ استریت!


بازار معروف واکینگ استریت!

در میان شهرهای مختلف تایلند، پوکت یکی از زیباترین مقاصد گردشگری با جاذبه‌های فراوان به‌حساب می‌آید. تور پوکت به اندازه بانکوک در بین گردشگران محبوب است و همواره توجه گردشگران از سراسر جهان را به خود جلب کرده است و...

در میان شهرهای مختلف تایلند، پوکت یکی از زیباترین مقاصد گردشگری با جاذبه‌های فراوان به‌حساب می‌آید. تور پوکت به اندازه بانکوک در بین گردشگران محبوب است و همواره توجه گردشگران از سراسر جهان را به خود جلب کرده است و مسافران زیادی به این جزیره بی‌نظیر سفر می‌کنند. با این وجود، بسیاری از افراد اطلاعات چندانی راجع‌به آن ندارند. به همین دلیل، قصد داریم هر آنچه که درباره بازار واکینگ پوکت نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهیم. وجود انواع غذاها، صنایع دستی، سوغات و فروشگاه‌های متنوع در این بازار باعث جذابیت فوق‌العاده آن شده است.

بازار معروف واکینگ استریت!

معرفی بازار واکینگ استریت

شهر پوکت، در طول تاریخ خود همواره یک مرکز تجاری و محلی برای داد‌و‌ستد بوده است. بازار معروف واکینگ استریت نیز یکی از جاذبه‌های معروف پوکت محسوب می‌شود، که علاقه‌مندان زیادی هر ساله از تور پوکت برای دیدن بازار این شهر استفاده می‌کنند. در لهجه جنوبی تایلند، به این شهر لاردای (Laradai) نیز گفته می‌شود که به‌معنای “بازار بزرگ” است. این بازار زیبا، در یکشنبه‌های آخر هفته و در جاده ۳۵۰ متری تالانگ (Thalang) برگزار می‌شود. درب اصلی این بازار در ضلع شرقی واقع شده که در ورودی آن یک درب چوبی با طرح چینی قرار دارد.

رستوران‌های واکینگ استریت پوکت

اگر می‌خواهید در تور پوکت بهترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین غذاهای تایلندی را با قیمت‌های مناسب میل کنید، بازار واکینگ استریت شهر پوکت بهترین مکان برای انجام این کار است. در ادامه، چند رستوران این شهر که به‌صورت تخصصی غذاهای اصیل تایلندی را ارائه می‌دهند معرفی می‌کنیم:
• رستوران کارچانگ (krachang)
این رستوران شناور در ساحل شرقی پوکت واقع شده و به غذاهای دریایی که ارائه می‌دهد، شهرت دارد.
• رستوران تاماچارت (Tamachart)
رستوران تاماچارت، یکی از رستوران‌های شهر پوکت با ظاهری متفاوت و عجیب و غریب است.
• رستوران مورمودونگ (Mor Mudong)
اگر علاقه‌مند به غذاهای تند هستید، رستوران مورمودونگ یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شما خواهد بود. این رستوران در مکانی بکر و میان درختان کرنا قرار دارد و یک مکان بسیار عالی برای لذت بردن از غذا است.

بازار معروف واکینگ استریت!

• رستوران لاک‌تین (Lock Tien)
اگر مایلید غذاهای محلی پوکت را امتحان کنید، می‌توانید در رستوران لاک‌تین انواع غذاهای بومی را بیابید. غذاهای کم‌نظیر محلی که شاید در پوکت نتوانید بیابید، به‌راحتی در این رستوران محلی این رستوران سرو می‌شوند.
• رستوران می‌تون‌پوه (Mee Ton Poh)
نودل‌های لذیذی که به سبک هوکین (Hokkien) در این رستوران به مشتریان ارائه می‌شود، از بهترین نودل‌هایی است که می‌توانید در طول تور پوکت، طعم آن‌ها را بچشید.
• رستوران کوتا خائو مان گای (مرغ و برنج یا Kota Khao Man Gai)
این رستوران خائو‌مان‌گای (برنج و مرغ تایلندی) یک غذای محبوب در این کشور است را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
• رستوران ویلای (Wilai)
این رستوران با داشتن منویی متنوع از انواع غذاهای محلی، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در میان مردم پوکت و گردشگران است.
• رستوران غذاهای دریایی بانگ‌پی (Bangpae)
این رستوران در نزدیکی آبشار بنگ و بازار معروف واکینگ‌ها است که غذای توم‌یام‌تالای آن طرفداران زیادی دارد.
• رستوران خون‌جید‌راد-نا‌یود‌پاک (Khun Jeed’s Rad-Na Yod Pak)
این رستوران پر‌آوازه انواع غذاهای برنجی و نودل را به سبک تایلندی ارائه می‌دهد که توصیه می‌شود در تور بالی حتماً از آن دیدن کنید و طعم غذاهای لذیذ آن را بچشید.
• رستوران و نانوایی کیوجای (Keawjai)
این رستوران جز رستوران‌هایی است که تنها اصیل تایلندی را ارائه می‌دهد و یکی از گزینه‌های است که می‌توانید از غذاهای آن لذت ببرید.

بازار معروف واکینگ استریت!

سوغاتی‌های واکینگ استریت پوکت

شهر قدیمی پوکت همیشه به‌عنوان یک مرکز تجاری در نظر گرفته می‌شده است و حتی امروزه نیز در خیابان تالنگ مغازه‌های فروش پارچه، ابزار، تجهیزات ورزشی، پوشاک و همچنین طب سنتی (قدیمی ترین داروخانه پوکت در این خیابان قرار دارد) قرار دارد که در تور بالی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. پوکت یکی از جزایر تایلند است که دائماً مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. جزیره‌ای طلسم شده که مردم آن همیشه در حال جنب‌و‌جوش هستند.
این جزیره سالانه پذیرای هزاران بازدیدکننده است و می‌تواند خاطرات ماندگاری را برای گردشگران خلق کند. جزیره‌ای با بهترین سواحل تایلند و دارای امکانات فراوان برای اقامت و پذیرایی از مهمانان است. در پوکت، علاوه‌بر بازار معروف آن، روزانه تورهای ماجراجویی فراوانی برای برگزار می‌شود. در این بین، بهترین سوغاتی‌های محلی پوکت را برای افرادی‌که قصد خریداری دارند را معرفی می‌کنیم. انواع تیشرت‌ها، مجسمه‌های فیل و قورباغه، انواع منسوجات و پارچه‌های ابریشمی، محصولات اسپا، صابون‌های گلی، ظروف چوبی، مروارید و… از انواع سوغاتی‌های این جزیره هستند و در تور بالی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

جمع‌بندی

پوکت یکی از شهرهای توریستی تایلند است که در سال‌های اخیر به شهرت زیادی رسیده است و هر ساله عده زیادی برای دیدن این شهر به تایلند سفر می‌کنند. در مجموع، باید بیان کرد که بازار والکینگ استریت، یک مکان دیدنی بسیار جذاب است که می‌توانید از آن دیدن کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد از تور بالی و پوکت که به‌صورت ترکیبی برگزار می‌شود استقبال زیادی می‌کنند. در این بازار دو چیز عمده را مشاهده خواهید کرد، یکی وجود انواع مختلف سوغاتی‌ها و دیگری تنوع بالای غذا که توصیه می‌کنیم آن را امتحان کنید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیباترین شهرهای ترکیه کدامند؟