گرگ می‌آد می‌بردت به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند!


به گزارش دیباچه، نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می بردت" به کارگردانی « پیروز کرمی » و نویسندگی « شهرام کرمی » است که شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری پارک لاله سالن آیینه روی صحنه می‌رود. " پیروز کرمی " کارگردان...

به گزارش دیباچه، نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می بردت" به کارگردانی « پیروز کرمی » و نویسندگی « شهرام کرمی » است که شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری پارک لاله سالن آیینه روی صحنه می‌رود.

" پیروز کرمی " کارگردان نمایشنامه خوانی "گرگ می‌آد می بردت" در گفت و گو با خبرنگار دیباچه گفت: داستان این نمایشنامه خوانی درباره زندگی یک گوسفند به نام ونوش است؛ ونوش زمانی که از مزرعه دورافتاده و گم می‌شود با گرگی به نام کوهستان رو به رو شده اما این گرگ متفاوت از گرگ های دیگر است و ونوش از او ترسی ندارد.

او افزود: سعی کردیم بازیگران این نمایش از طریق ارتباطات ذهنی و بیانی از طریق دیالوگ با مخاطب ارتباط برقرار کنند. فضای فانتزی و کودکانه را برای مخاطبان که کودکان هستند رقم بزنیم و با نزدیک شدن به دنیای کودکانه سعی کردیم کاراکتر هارا هر چه بیشتر برای مخاطب باور پذیر کنیم، سعی کردیم تا فضایی پرشور و نشاط و حتی ماندگار و فراموش نشدنی را در حین روایت قصه رقم بزنیم.

بازیگر نمایش "کوروش کبیر" اظهار داشت: پیام این نمایش درباره عشق و زندگی تحول یافته امروز ما است که به زبان کودکان ارائه می شود و داستان گرگی که دوست ندارد گوسفند بخورد و گوسفندی که عاشق گرگ است. شاید آرزوی خیلی ها باشد که از گرگی بشنوند که عاشق یک گوسفند می‌شود.

او که در نمایش هایی چون "طعم سگ" و "شب به خیر جناب کنت" به ایفای نقش پرداخته، در ادامه گفت: دیدن این اجرا باعث می‌شود آدم ها و کودکان باورها و قضاوت های قبلی خودشان را در مورد خوبی ها و بدی ها کنار بگذارند و متوجه شوند که گاهی می‌شود به جای دشمنی، دوستی را انتخاب کرد؛ در واقع کودکان با گرگ و گوسفند متفاوتی در این داستان رو به رو می‌شوند.

نکته دیگر این است که این نمایشنامه تاکید خواهد کرد که آدم ها با هم دشمن نیستند و فقط در کالبدخوبی و بدی ظاهر می شوند. این داستان به طریقی جذاب و پر ماجرا به تقویت مهارت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند و سعی در تقویت مهارت های آنان دارد.

گفتگو از : دینا محمدی


انتهای پیام /


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب «همیشه مربی» درباره سیره تربیتی شهید محمد عبدی چاپ شد