درخواست خانواده نظامیان اسرائیلی از وزیر جنگ؛ از تله مرگ فاصله بگیرید!+ فیلم


درخواست خانواده نظامیان اسرائیلی از وزیر جنگ؛ از تله مرگ فاصله بگیرید!+ فیلم

اقتصادنیوز: خانواده 900 نظامی ارتش اسرائیل در نامه‌ای به وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک این رژیم حمله به رفح را به «تله مرگ» تعبیر کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «پسران ما از نظر روحی و جسمی خسته‌ هستند و اکنون شما قصد دارید آن‌ها را به یک محیط خطرناک بفرستید؟». این بخشی از نامه 900 خانواده نظامیان ارتش اسرائیل به «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوِی» رئیس ستاد مشترک این رژیم است. آن‌ها در این نامه در خصوص یورش به رفح به شدت هشدار دادند.
خبر مرتبط
خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی از تصمیمات نتانیاهو

اقتصادنیوز: خانواده‌های اسرای اسرائیلی با برپایی تظاهرات گسترده خواستار توافق فوری کابینه با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرا شدند.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشته است که این نامه در تاریخ دوم ماه جاری میلادی نوشته شده و آن آمده است: «برای هر کسی که عقل سلیم دارد، آشکار است که پس از ماه‌ها هشدار در مورد تهاجم به رفح، نیروهایی در طرف مقابل وجود دارند که فعالانه برای حمله به نیروهای ما آماده می شوند».در این نامه که ابتدا به امضای 600 خانواده رسیده و سپس 300 خانواده نیز آن را امضاء کرده‌اند، آمده است که «حمله به رفح چیزی جز یک بی پروایی محض نیست».
خبر مرتبط
مخالفت خانواده نظامیان اسرائیلی با حمله به رفح/ ارسال نامه به رئیس ارتش

خانواده‌ ۶۰۰ نظامی ارتش اسرائیل اعلام کردند که مخالف حمله به شهر رفح هستند.

با وجود همه این هشدارها کابینه جنگ اسرائیل در 17 اردیبهشت ماه به طور رسمی «آغاز مرحله اول عملیات در رفح» را تصویب کرد و فردای آن روز نیز ارتش این رژیم وارد بخش‌هایی در شرف رفح شده و گذرگاه رفح را نیز به اشغال خود در آورد.آنات، مادر یک سرباز نیروهای ویژه اسرائیلی مستقر در غزه در این باره گفت: «رفح یک تله مرگ است؛ حماس زمان زیادی داشت تا این مکان را برای کشتن سربازان ما آماده کند، ما به شدت نگران هستیم».او همچنین گفت که پس از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از یک منطقه، حماس به سرعت کنترل آن‌جا را به دست می‌گیرد؛ او گفت: « در ماه‌های اول ما از جنگ حمایت می‌کردیم. فکر می‌کردیم چاره‌ای جز حمله و رهایی از حماس نداریم اما اکنون متوجه شده‌ایم که این طور نیست و هیچ طرح مشخصی وجود ندارد».
ایدیت، مادر یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل نیز به گاردین، گفت: «پسرم دقایقی پیش برای من پیامی در واتس اپ فرستاد؛ او به من گفت که ما در حال حرکت به سمت رفح هستیم و من وحشت زده هستم ما مخالف مأموریت مبارزه با حماس نیستیم، اما ورود به رفح این مأموریت را توجیه نمی‌کند».تاکنون مقامات اسرائیلی پاسخی به این نامه یا واکنشی نشان نداده‌اند؛ اما «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل امروز در مراسم «یادبود سربازان کشته شده» در قدس اشغالی گفت: «من کسی هستم که پسران و دختران شما را به جنگ فرستاده‌ام و آن‌ها بازنگشته‌اند یا ربوده شده‌اند، یاد و خاطره شهدا همواره با من است من مسئول پاسخگویی به سوالات تند و تیز شما هستم».در همین مراسم بود که به هنگام سخنرانی بنیامین نتانیاهو، تعداد قابل توجهی از حاضرین، مراسم را ترک کردند.
در شهر اسدود نیز به هنگام سخنرانی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل جنجال به پا شد و خانواده کشته شدگانو اسرا بر سر او فریاد زدند تا جایی که به کتک‌کاری و زد و خورد میان حاضرین انجامید.خشم و نارضایتی خانواده اسرای اسرائیلی و همچنین نگرانی خانواده نظامیان ارتش این رژیم روز به روز افزوده می‌شود. در این خصوص همسر «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل نیز گفته است: «من اگر جای خانواده اسرا بودم، همان کاری را می‌کردم که آن‌ها می‌کنند».

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فلسفه قربانی برای اموات | ایا قربانی کردن برای اموات واجب است؟