نتانیاهو چگونه نابودی اسرائیل را تسریع می‌کند؟


نتانیاهو چگونه نابودی اسرائیل را تسریع می‌کند؟

یک رسانه عبری با اشاره به سلسله شکست‌های دردناک نتانیاهو از زمان بازگشت به قدرت تاکید کرد که نتانیاهو قول داده بود اسرائیل را به صدسالگی برساند اما کاملا برخلاف این وعده خود عمل کرد و نتایج خطاها و شکست‌های او در همه عرصه‌ها مشخص است.

با ورود جنگ غزه به هشتمین ماه خود و عدم وجود هیچ چشم اندازی برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در این جنگ و افزایش تلفات اشغالگران در جبهه‌های مختلف، روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی به سلسله شکست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر از زمان بازگشت او به عرصه قدرت پرداخته و تاکید کرد: ناکامی‌های نتانیاهو بسیار دردناک بوده و در همه جبهه‌ها روشن شده است.

روزنامه هاآرتص امروز دوشنبه در سرمقاله خود با بررسی شکست‌های سریالی نتانیاهو این سوال را مطرح کرد که آیا در نتیجه این شکست‌ها اسرائیل می‌تواند صدمین سالگرد خود را جشن بگیرد یا نه.

در این مقاله آمده است که نتانیاهو 7 سال پیش قول داده بود هر کاری برای حمایت از اسرائیل انجام دهد تا اسرائیل به صدمین سالگرد تاسیسش برسد. اما طبق معمول نتانیاهو کاملاً برخلاف وعده‌هایش عمل کرد و به جای حمایت از اسرائیل برای تضعیف و نابودی آن تلاش کرد تا برای اولین بار موجودیت اسرائیل در معرض تردید قرار بگیرد.

این رسانه صهیونیستی افزود: در واقع ماموریت نتانیاهو از زمان بازگشت او به عرصه قدرت به عنوان نخست وزیر، برچیدن اسرائیل بوده و هشدارهای مربوط به این موضوع از جمله اینکه موضوع تغییرات قضایی، اسرائیل را ضعیف می‌کند را نادیده گرفت.‌ نتانیاهو همچنین توجهی به هشدارها درباره برافروخته شدن آتش جنگ چند جبهه‌ای نکرد و با چشمان باز به سمت دامی رفت که «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه در 7 اکتبر 2023 برای او پهن کرده بود.

بر اساس گزارش هاآرتص، نتانیاهو از لحظه‌ای که جنگ غزه آغاز شد تنها هدفش ماندن در قدرت بود و روی آن تمرکز کرد. نتانیاهو از پذیرش مسئولیت شکست در 7 اکتبر همچنان امتناع می‌ورزد و به ایجاد تفرقه و درگیری و تنش میان اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهد. نتانیاهو همچنین از خلال رد هرگونه توافق سیاسی و اصرار به حمله به رفح موجب بحرانی شدن روابط اسرائیل و ایالات متحده می‌گردد.

نتانیاهو چگونه نابودی اسرائیل را تسریع می‌کند؟

این رسانه عبری ادامه داد: عواقب دردناک این کوتاهی‌ها و بی‌توجهی‌های نتانیاهو در همه جبهه‌ها روشن شده؛ زیرا اکنون 132 اسیر اسرائیلی همچنان نزد حماس هستند و شهرک‌های اسرائیل در اطراف نوار غزه و مرزهای لبنان رها شده‌اند و اصلاً معلوم نیست که اسرائیلی‌ها مجدداً می‌توانند به این شهرک‌ها برگردند یا نه.

هاآرتص در ادامه به بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه اشاره و تاکید کرد: علاوه بر این رتبه اعتباری اسرائیل کاهش یافته و کسری بودجه و تورم در آستانه انفجار است.

این رسانه عبری همچنین به عملیات تلافی جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد: از سوی دیگر ایران صدها موشک و پهپاد به سوی اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل نشان داد که به تنهایی نمی‌تواند از خودش دفاع کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص همچنین به منزوی شدن رژیم صهیونیستی در سطح جهانی و حمایت‌های ملت‌های جهان از مردم غزه پرداخته و تاکید کرد: امروز اسرائیل متهم به نسل کشی است و نتانیاهو تحت تعقیب دیوان بین‌المللی دادگستری قرار دارد و نام او در لیست کسانی است که ممکن است حکم بازداشتشان صادر شود.

در پایان این مقاله آمده است: نتانیاهو باید استعفا دهد و مسئولیت فاجعه 7 اکتبر و شکست‌هایی که در خلال جنگ غزه به اسرائیل تحمیل شد را بر عهده بگیرد و اسرائیل را از بلای کابینه کنونی که مملو از رسوایی‌هاست آزاد کند و تنها از این طریق فرصتی برای توقف جنگ و احیای روابط خارجی اسرائیل فراهم می‌گردد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تغییر چهره زیبای یاسمن لحظه گرگ و میش ! / المیرا دهقانی از این رو به اون رو شد !