تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر


تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

برترینهای این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که هفت تیم در این جمع دارای نماینده هستند.

رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که استقلال تهران موفق به کسب پیروزی ارزشمند برابر فولاد خوزستان شد تا دوباره به صدر جدول برگردد و بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد و عملکرد آبی پوشان در این دیدار موجب شد تا دو مهره این تیم در جمع برترین‌ها قرار بگیرند.
پرسپولیس با نمایش هجومی و در اختیار داشتن بازی مقابل هوادار توانست به مسیر موفقیت و بردهای خود در لیگ برتر ادامه بدهد که دو بازیکن شاخص در جمع سرخ پوشان ستاره آنها در این جدال حساس بودند.
تراکتور که پس از حضور حمید مطهری متحول شده، بازهم یک پیروزی مهم مقابل گل‌گهر سیرجان به دست آورد و اختلاف خود با سپاهان را به یک امتیاز کاهش داد که عملکرد دو بازیکن این تیم جلب توجه بیشتری از بقیه داشت و نساجی مازندران هم با برد پُر گل و حیاتی در جدال 6 امتیازی با استقلال خوزستان توانست امیدوارتر از همیشه به بقا شود تا دو بازیکنش در جمع 11 ستاره هفته قرار بگیرد.
مس رفسنجان با درخشش گلر خود از سپاهان امتیاز گرفت و بازنده نشد، ذوب‌آهن با یک گل تماشایی از سد پیکان گذشت و شمس‌آذر قزوین هم با شگفتی‌سازی ملوان را شکست داد تا هر کدام از این تیم‌ها یک بازیکن در تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر داشته باشند که اسامی و عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:
دروازه‌بان
حامد لک (مس رفسنجان)
سپاهان همیشه کار سختی در سالیان اخیر برای باز کردن دروازه حامد لک داشته و بازهم این اتفاق برای آنها افتاد و غیر از یک صحنه، دیگر نتوانستند موفق به گلزنی شوند. سیوهای تماشایی گلر با تجربه مس رفسنجان در دیدار این هفته با سپاهان به قدری چشم‌نواز بود که می‌توان گفت کمتر در فوتبال ایران چنین عکس‌العمل‌هایی را دیده بودیم. حامد لک جدا از خروج‌های موفق و پاس‌های بلند دقیق از محوطه جریمه خودی، یک سیو استثنایی در نیمه اول روی شوت محکم رضا اسدی داشت و با دبل سیو توپ را از کاوه رضایی گرفت و در نیمه دوم هم اسدی را دوباره در موقعیت تک به تک ناکام گذاشت تا یک بازی درخشان دیگر از این گلر در ذهن بماند.

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر


مدافعان

ایمان سلیمی (استقلال)

شکستگی بینی و شدت آسیب دیدگی او در دیدار هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن که منجر شد از زمین بیرون برود، کاری کرد تا حضورش برابر فولاد در هاله‌ای از ابهام باشد، اما محرومیت روزبه چشمی و صابر حردانی و نیاز جدی آبی‌ها در خط دفاعی کاری کرد تا ایمان سلیمی با وجود مصدومیت جدی و در حالی که بینی خود را بخیه زده بود، در ترکیب قرار بگیرد و گل سه امتیازی بزند. ایمان سلیمی که در طول بازی با فولاد نمایش مطمئنی در خط دفاعی داشت و کم‌اشتباه ظاهر شده بود، بارها از حملات حریف جلوگیری کرد و بازیکن برتر در دوئل‌های هوایی بود که توانست با یک پرش هم گل ارزشمندی برای تیمش در مسیر قهرمانی بزند.

وحید محمدزاده (نساجی)

دوری طولانی مدتی از میادین داشت، اما در بازگشت به ترکیب و خط دفاعی نساجی عملکردی داشته که شرایط خوبی برای عقب زمین این تیم به وجود آورده ولی کار ویژه او در دقیقه 3 دیدار با استقلال خوزستان بود. وحید محمدزاده لحظاتی پس از شروع جدال حساس پایین جدولی‌ها ارسال حسینی را با ضربه سر مطمئن تبدیل به گل کرد تا پایه‌گذار پیروزی مهم تیمش در راه بقا شود و در ادامه بازی نیز عملکرد مطمئنی در خط دفاعی داشت. محمدزاده که در این فصل برای نساجی گلزنی کرده بود، دوباره این کار را انجام داد و در ادامه بازی هم کاری کرد تا آبی‌های خوزستان نتوانند صاحب امتیاز شوند.

فریبرز گرامی (ذوب‌آهن)

گره‌گشای کار ذوب‌آهن در دیدار مقابل پیکان که نتوانستند نمایش چندان هجومی داشته باشند، شلیک تماشایی فریبرز گرامی از نقطه وسط زمین بود که توانست در لحظات پایانی نیمه نخست از جلو آمدن محمد ناصری استفاده کرده و با ضربه دقیق توپ را به پشت او بفرستد و به تور دروازه بچسباند و سه امتیاز مهم برای تیمش به ارمغان بیاورد. گرامی که در نیم‌فصل به ذوب اضافه شده و پیش از این هم یک گل برای تیم جدیدش زده بود، امروز در کنار بازی درخشان در خط دفاعی، یک گل حساس هم زد تا ذوب را به رده هشتم جدول ببرد.

ابوالفضل جلالی (استقلال)

کمتر تیمی در فصل جاری و به ویژه دور برگشت لیگ برتر از ارسال‌های او در امان مانده و این هفته هم فولاد خوزستان نتوانست حریف سانتر دقیق مدافع چپ آبی‌ها و پاس گل او به ایمان سلیمی شود. ابوالفضل جلالی که یکی از بهترین‌های استقلال در لیگ 23 بوده و پیش از این 9 پاس گل داده بود، بارها با فرارهای سریع از جناح چپ زمین خط دفاعی فولاد را آزار داد و موقعیت‌سازی کرد که یک ارسال او از کرنر منجر به گل سه امتیازی و صدرنشینی تیمش شد. جلالی با مهار بازیکنان کناری فولاد نگذاشت از سمت او خطر جدی شکل بگیرد و دهمین پاس گلش را هم ثبت کرد تا در تیم منتخب قرار بگیرد.

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر

هافبک

سید مهدی حسینی (تراکتور)

مثل همیشه با حرکات سریع و تکنیکی خود در میانه زمین و جنگندگی در تقابل با بازیکنان حریف توپ‌گیری کرد و شرایطی برای تراکتور ساخت که هافبک‌های گل‌گهر از کار بیفتند و نتوانند در جدال با او حرکت خاصی انجام بدهند. مهدی حسینی در ادامه روند درخشان خود در ترکیب تراکتور، توانست پنالتی منجر به گل اول تیمش را با فرار تا محوطه جریمه گل‌گهر بگیرد و در زمان پنالتی دوم تیمش هم پاس در عمق فوق‌العاده‌ای به محمد نادری بدهد تا روی او خطا اتفاق بیفتد. حسینی در کنار تاثیرگذاری روی دو پنالتی تراکتور، بیشتر نبردهای میانه میدان را از بازیکنان سیرجانی بُرد تا روز خوبی در ورزشگاه یادگار داشته باشد.

وینگرها

واگنین (تراکتور)

شاگردان حمید مطهری در کنار بازی هجومی و تاکتیکی مقابل گل‌گهر دو پنالتی هم روی پاس‌های سریع خود و فرار به محوطه جریمه حریف به دست آوردند که اولین پنالتی را گوستاوو واگنین در ریباند تبدیل به گل کرد تا مسیر برد تیمش را فراهم کند. واگنین در شرایطی توانست پنجمین گل فصل خود را در این بازی بزند که حرکت‌های سریع و تکنیکی او بارها مدافعان گل‌گهر را به دردسر انداخت و موجب شد تا چندین بار روی او مرتکب خطا شوند. واگنین در ایجاد موقعیت برای تراکتور یکی از پرکارترین بازیکنان تیمش بود تا سه امتیاز دیگر بگیرند و عملکردش او را در جمع برترین‌ها قرار داد.

مهدی ترابی (پرسپولیس)

شاید کمتر از بازی‌های قبل به سمت دروازه حریف شوت زد یا ارسال‌های خطرناکی داشت، اما بدون تردید کلیدی‌ترین مهره سرخ پوشان در کنار عیسی آل‌کثیر بود تا در کورس قهرمانی بمانند و استقلال را تعقیب کنند. مهدی ترابی در کنار فرارهای خطرناک و ایجاد موقعیت، در دقیقه 14 با پاس در عمق استثنایی توپ را به امید عالیشاه رساند تا او به آل‌کثیر پاس گل بدهد و در دقیقه 73 هم دوباره پاس دیدنی او برای دانیال اسماعیلی‌فر را این بازیکن به عیسی رساند تا دومین بار قرمزپوشان فریاد شادی سر بدهند و بازی ترابی بازهم برای پرسپولیس به چشم بیاید.

مهاجمان

محمد پاپی (شمس‌آذر)

کمتر کسی تصور می‌کرد در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل شمس‌آذر جایگاه ششم جدول را تصاحب کند، اما آنها با گل ارزشمند محمد پاپی و پیروزی مقابل ملوان انزلی به این مهم رسیده‌اند و حتی اگر سه بازی آینده را هم واگذار کنند، شگفتی‌ساز بودند. محمد پاپی بارها با استفاده از تکنیک و سرعت خود از مدافعان ملوان رد شد و خلق موقعیت کرد و مهره کلیدی تیمش در ایجاد موقعیت بود و بازی خوب او با زدن گل سه امتیازی کامل شد تا در جمع برترین‌ها نامش را ببیند.

آل‌کثیر (پرسپولیس)
با وجود اینکه موقعیت‌های زیادی هدر داد و می‌توانست در دیدار این هفته مقابل هوادار شانس بالایی برای آقای گلی به دست بیاورد، اما دو گل حیاتی و سرنوشت‌ساز در مسیر ماندن تیمش در کورس قهرمانی لیگ برتر زد. عیسی آل‌کثیر به بهترین شکل پشت مدافعان هوادار را نشانه می‌گرفت و از پاس‌های در عمق و در عرض بهره می‌برد و از پاس‌های عالیشاه و اسماعیلی‌فر به بهترین شکل استفاده کرده و دبل کند. عیسی نقطه هدف سرخ پوشان برای زدن ضربه آخر به هوادار بود که دو بار توپ‌های به دست آمده تبدیل به گل شد تا در تیم منتخب جای داشته باشد.
محمدرضا آزادی (نساجی)
سه بازی از ترکیب فاصله گرفته بود، اما دوباره بازگشت درخشانی به جمع نفرات اصلی نساجی داشت و جزو بهترین‌های تیمش برای گرفتن سه امتیاز حساس و سرنوشت‌ساز در مسیر بقا مقابل استقلال خوزستان بود. محمدرضا آزادی که بهترین گلزن این فصل تیمش در لیگ برتر و آسیا بوده، در جدال 6 امتیازی با آبی‌های خوزستان دو گل حیاتی زد تا شادی را از جنوب به شمال ایران ببرد و امیدهایشان را زنده کند. آزادی با این درخشش و نمایش بدون نقص در خط حمله تیمش، جایگاهش را در نساجی دوباره تثبیت کرد و با انگیزه زیادی آماده دیدار بعدی با استقلال شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...