تبادل آتش در نقطه مرزی پاکستان و افغانستان/ گمانه‌زنی رسانه‌ای چه می‌گوید؟


تبادل آتش در نقطه مرزی پاکستان و افغانستان/ گمانه‌زنی رسانه‌ای چه می‌گوید؟

منابع خبری از درگیری نیروهای پاکستان با مرزبانی طالبان در افغانستان خبر داده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، برخی از منابع نزدیک به تشکیلات نظامی در پاکستان از درگیری شدید نیروهای این کشور با مرزبانی طالبان افغانستان خبر داده و مدعی شدند که نیروهای طالبان متحمل تلفات جانی شده‌اند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در پاکستان درخصوص تبادل سنگین آتش در نقطه مرزی این کشور با افغانستان افزایش یافته و منابع آگاه، طالبان را به آغاز این درگیری و اقدامات تحریک آمیز متهم می‌کنند.

برخی از منابع نزدیک به تشکیلات نظامی پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشتند که درگیری با نیروهای طالبان در نقطه مرزی «کُرم» واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان رخ داده است جایی که طالبان با شلیک خمپاره و حملات سنگین خمپاره‌ای باعث زخمی شدن ۴ نظامی پاکستان شدند.

برخی از این منابع مدعی شدند که پاسخ مقابله جویانه نیروهای پاکستانی تلفات جانی را در طرف افغانستان برجای گذاشته و شنیده‌ها حکایت از واکنش بدون وقفه مرزبانی پاکستان به تحرکات نیروهای طالبان دارد.

تاکنون منابع رسمی در پاکستان درخصوص هرگونه درگیری مرزی با طرف افغانستانی اظهار نظری نکرده‌اند.

این حادثه یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر لغو سفر برنامه ریزی شده هیات نظامی پاکستان به قندهار از سوی طالبان افغانستان در واکنش این کشور به حمله هوایی ادعایی پاکستان به خاک افغانستان اتفاق افتاده است.

در عین حال برخی منابع محلی می‌گویند که سفر هیات پاکستانی با هماهنگی طالبان افغانستان به تعویق افتاده است چرا که افغانستان درگیر حوادث سیل است و در مقطع کنونی تمام تمرکز حکومت طالبان بر مدیریت اوضاع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتصابات جدید رهبر طالبان در ساختار حکومت