جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران /عکس


جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران /عکس

جدیدترین خودروی مزدا که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ معرفی شد و سر و صدای بسیاری به پا کرد، اخیرا آماده ورود به بازار شده است. این خودرو احتمالاً در لیست وارداتی‌های آینده بازار ایران قرار خواهد گرفت.

امیرمسعود عابدین_ روزی روزگاری در گذشته‌ای نه‌چندان دور، خودروهای مختلف هایما و FAW بر پایه پلتفرم‌های مزدا ساخته می‌شدند؛ اما در سال ۲۰۲۴، مزدا EZ-۶ جدید نه‌تنها بر پلت فرم هیبریدی الکتریکی چانگان EPA سوار می‌شود، بلکه تا حد زیادی شبیه به چانگان دیپال SL۰۳ است.

جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران /عکس

فهرست اطلاعاتی منتشرشده، سه نسخه از EZ-۶ را پوشش می‌دهند: دو نسخه تمام برقی و دیگری نسخه EREV (با برد گسترده). هر سه نوع ذکرشده مزدا EZ-۶ حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دارند. وزن دو نسخه تمام الکتریکی به ترتیب ۱۸۵۵ و ۱۹۶۲ کیلوگرم است، در حالی که نسخه EREV بسته به پیکربندی، ۱۸۲۰ یا ۱۸۶۲ کیلوگرم است. در حال حاضر این خودرو تنها با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود.

جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران /عکس

به گزارش خبرآنلاین، تفاوت جزئی در نمای جلو بین نسخه‌های برقی و EREV وجود دارد. نسخه EV دارای جلوپنجره بسته است در حالی که EREV طراحی غیر بسته و شبیه به خودروها بنزینی دارد. به‌طورکلی طراحی این خودرو مطابق با ظاهر مدل‌های فعلی مزدا است.

جالب‌توجه است که نسخه EREV از همان موتور JL۴۷۳QJ چانگان استفاده می‌کند و خبری از پیشرانه بنزینی نیست. اوج قدرت ۹۳ اسب بخار است، اما این خودرو در واقع توسط یک موتور الکتریکی ۲۱۴ اسب بخاری نصب‌شده بر روی محور عقب هدایت می‌شود. نسخه‌های تمام الکتریکی دارای موتور MSED۰۴ در محور عقب هستند که توسط Changan Mazda Engine Company Limited تولید می‌شود و حداکثر قدرت آن ۲۵۴ اسب بخار است. ظرفیت باتری هنوز اعلام نشده است.

جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران /عکس

طبق آنچه در نمایشگاه پکن دیده شد، فضای داخلی با صفحه‌نمایش ۱۴.۶ اینچی مرکزی، نمایشگر کیلومتر شمار و فرمان D کات عرضه خواهد شد. مزدا EZ-۶ همچنین دارای سیستم صوتی سونی و یک صندلی با جاذبه صفر برای سرنشین جلو است.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906352

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زنده ماندن گورخرماهی در فضا!/ عکس