ابزار شناخت را در بچه ها تقویت کنیم


ابزار شناخت را در بچه ها تقویت کنیم

نشست مجازی مربیان کانون استان ایلام با حضور فرهاد فلاح ، معاون فرهنگی کانون کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشستی با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون ، مدیرکل استان ، معاون فرهنگی وکارشناسان حوزه معاونت فرهنگی،مربیان ومسئولین مراکز ثابت و سیار روستایی به صورت مجازی در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

فاطمه رستگار مدیر کل استان ضمن خیرمقدم به معاون فرهنگی و حاضرین در جلسه گفت : یکی از برنامه های اصلی مدیرعامل این است که تابستان را از خردادتاپایان مهر اعلام کرده ،همچنین از دیگر فعالیتهای مهم فعال سازی حلقه های میانی در کارگاه های فرهنگی کانون استان و ساماندهی مراکز تک نیرو می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست مخاطب محوری مدیرعامل محترم کانون توجه به خانواده ها بسیار مهم است و انتظار می رود در جهت انگیزه بخشی اعضای ارشد نیز شناسایی و معرفی شوند و مربیان نیز در فعالیت های برون سازمانی و درون سازمانی فعال باشند.

در ادامه ملوک هاشمی معاون فرهنگی کانون استان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور راهبرانه و موثر معاون فرهنگی کانون از همراهی و همکاری مربیان در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد و گفت: استان ایلام عملکرد خوبی داشته و در موضوعات مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ابزار شناخت را در بچه ها تقویت کنیم

هاشمی در ادامه با اشاره به اتفاقات خوب کانون استان در سال گذشته که با همدلی منجر به رشد ۶۸ درصدی شاخص های کانون شده، گفت : امیدواریم که با همین روحیه جهادی بتوانیم بر اساس سیاست های کانون اهداف استان که منطبق بر همین اساس است سال خوبی را رقم بزنیم و با توجه به برنامه ریزی سال جدید که بر اساس زیست بوم منطقه و براساس نظام نامه کانون برنامه ریزی شده و با توجه به سیاست های سه گانه مدیرعامل کانون بتوانیم چراغ پر فروغی در مسیر کودکان باشیم و تابستانی پویا وبا نشاط برای اعضا رقم بزنیم.

در ادامه فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون به عنوان مهمان ویژه از فضای اسکای روم در این نشست حضور پیدا کرد و با مربیان به گفتگو پرداخت

فلاح ضمن قدردانی از پیگیری های مدیرکل استان گفت:آینده کانون به خاطر اتفاقات خوب درخشان است.

معاون فرهنگی کانون کشور افزود: به دلیل روز آمدی فعالیت ها باید برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی تازه پیش رو داشته باشیم زیرا نمی توان به اتفاقات جامعه بی تفاوت باشیم، زیرا سبک زندگی بچه ها عوض شده ما باید راه های مواجهه با کودکان را عوض کنیم تنها با رویکردهای کتابخانه ای نمی توان بچه ها را جذب کرد.

وی ادامه داد: باید مدل جدید برای فعالیت های کانون طراحی کنیم تا نیازهای آنها تامین شود.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: شما باید مدیر برنامه ریزی فعالیت های کودک و نوجوان منطقه خود باشید و رویکرد خود را از تصدی‌گری به تولی ‌گری تغییر دهید، دیگران هم باید شما را متولی این کار بدانند زیرا شما باید نقش آفرینی کنید که دیگران شما را به رسمیت بشناسند.

فلاح تاکید کرد: بابد از تصدی‌گری خارج شوید و به سمت تولی‌گری حرکت کنید و نقش آفرین باشید، این نقش دادنی نیست ابلاغی نیست، این نقش, گرفتنی است.

وی ادامه داد: اگر شما نقش آفرینی کردید مردم در حوزه های کودک می آیند و ظرفیت خودشان را می گذارند و همه نهادها کمک می کنند که به قرارگاه برنامه ریزی و هماهنگی تبدیل شوند.

فلاح افزود: یکی از راه‌های جذب کودکان و نوجوانان کانون تجمع بچه هاست در مرحله اول مدرسه هست باید مدارس به خدمات کانون وصل شوند،مثل همان طرح کانون مدرسه و طرح کانون یار. هدف اولیه ای از طرح کانون‌یار کنشگر شدن و رشد بچه هاست.

وی ادامه داد: اعضا باید کنشگر بشوند، چون کانون‌یارها در سال های آینده از مسئولین خواهند بود.

وی ادامه داد: کانون‌یارها مسئولیت کتابخانه مدرسه را به دست می گیرند و بعد در شورای مدرسه و عضو جذب می کنند، چون نماینده کانون در مدرسه هستند.

معاون فرهنگی کانون ادامه داد: نهاد دوم خانواده است، همان انجمن اولیا و مربیان به اسم دیگری در مرکز تشکیل شود و شورا را تشکیل و برنامه ریزی داشته باشند.

فلاح ادامه داد: مورد بعد رسانه است، در رسانه می توانید از ظرفیت خود برای جذب اعضا استفاده و فعالیت های کانون را معرفی کنید.

وی خاطرنشان کرد: بعد چهارم،مسجد است که از قبل هم در ظرفیت های کانون بوده.از ظرفیت مسجد برای جاهایی که کتابخانه ندارند، می توان استفاده کرد.

فلاح ادامه داد: مربیان باید ابزار شناخت را در بچه ها تقویت کنند، یعنی اینکه مثلاً در سفالگری دنبال این نیستیم که سفالگر تربیت کنیم، بلکه از سفالگری برای تقویت دست ورزی استفاده کنیم و خلق جدید رو به بچه ها یاد دهیم.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال تقویت ابزار شناخت در بچه ها باشیم که بچه ها به دنبال مقایسه و تحلیل سوال و بعد به دنبال مطالعه بروندوامسال باید به دنبال فعالیت های ترکیبی برویم برای تقویت ابزار شناخت با قابلیت هایی که در کانون وجود دارد.

معاون فرهنگی کانون کشور در ادامه در خصوص پرورش استعدادها و پرورش استعدادهای ادبی و باشگاههای قاف گفت : قاف را جدی بگیرید و برترینها را معرفی کنید زیرا قاف ملی هست و آینده تربیت ادبی کشور را تقویت می کند.در باشگاه سیمرغ هم که استانی است، در مقطع متوسطه اتفاق می افتد که مدرسه ها در این مقطع استعدادهای ادبی خودرا به کانون معرفی می کنند.

فلاح همچنین امسال را سال احیای کتابخانه های سیار دانستند و گفتند : انشالله با تعامل ، همکاری وپیگیری و تلاش کانون را جلو ببریم . در پایان جلسه پرسش و پاسخ توسط مربیان و معاون فرهنگی انجام شد .


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشستی با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون ، مدیرکل استان ، معاون فرهنگی وکارشناسان حوزه معاونت فرهنگی،مربیان ومسئولین مراکز ثابت و سیار روستایی به صورت مجازی در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

فاطمه رستگار مدیر کل استان ضمن خیرمقدم به معاون فرهنگی و حاضرین در جلسه گفت : یکی از برنامه های اصلی مدیرعامل این است که تابستان را از خردادتاپایان مهر اعلام کرده ،همچنین از دیگر فعالیتهای مهم فعال سازی حلقه های میانی در کارگاه های فرهنگی کانون استان و ساماندهی مراکز تک نیرو می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست مخاطب محوری مدیرعامل محترم کانون توجه به خانواده ها بسیار مهم است و انتظار می رود در جهت انگیزه بخشی اعضای ارشد نیز شناسایی و معرفی شوند و مربیان نیز در فعالیت های برون سازمانی و درون سازمانی فعال باشند.

در ادامه ملوک هاشمی معاون فرهنگی کانون استان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور راهبرانه و موثر معاون فرهنگی کانون از همراهی و همکاری مربیان در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد و گفت: استان ایلام عملکرد خوبی داشته و در موضوعات مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

ابزار شناخت را در بچه ها تقویت کنیم

هاشمی در ادامه با اشاره به اتفاقات خوب کانون استان در سال گذشته که با همدلی منجر به رشد ۶۸ درصدی شاخص های کانون شده، گفت : امیدواریم که با همین روحیه جهادی بتوانیم بر اساس سیاست های کانون اهداف استان که منطبق بر همین اساس است سال خوبی را رقم بزنیم و با توجه به برنامه ریزی سال جدید که بر اساس زیست بوم منطقه و براساس نظام نامه کانون برنامه ریزی شده و با توجه به سیاست های سه گانه مدیرعامل کانون بتوانیم چراغ پر فروغی در مسیر کودکان باشیم و تابستانی پویا وبا نشاط برای اعضا رقم بزنیم.

در ادامه فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون به عنوان مهمان ویژه از فضای اسکای روم در این نشست حضور پیدا کرد و با مربیان به گفتگو پرداخت

فلاح ضمن قدردانی از پیگیری های مدیرکل استان گفت:آینده کانون به خاطر اتفاقات خوب درخشان است.

معاون فرهنگی کانون کشور افزود: به دلیل روز آمدی فعالیت ها باید برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی تازه پیش رو داشته باشیم زیرا نمی توان به اتفاقات جامعه بی تفاوت باشیم، زیرا سبک زندگی بچه ها عوض شده ما باید راه های مواجهه با کودکان را عوض کنیم تنها با رویکردهای کتابخانه ای نمی توان بچه ها را جذب کرد.

وی ادامه داد: باید مدل جدید برای فعالیت های کانون طراحی کنیم تا نیازهای آنها تامین شود.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: شما باید مدیر برنامه ریزی فعالیت های کودک و نوجوان منطقه خود باشید و رویکرد خود را از تصدی‌گری به تولی ‌گری تغییر دهید، دیگران هم باید شما را متولی این کار بدانند زیرا شما باید نقش آفرینی کنید که دیگران شما را به رسمیت بشناسند.

فلاح تاکید کرد: بابد از تصدی‌گری خارج شوید و به سمت تولی‌گری حرکت کنید و نقش آفرین باشید، این نقش دادنی نیست ابلاغی نیست، این نقش, گرفتنی است.

وی ادامه داد: اگر شما نقش آفرینی کردید مردم در حوزه های کودک می آیند و ظرفیت خودشان را می گذارند و همه نهادها کمک می کنند که به قرارگاه برنامه ریزی و هماهنگی تبدیل شوند.

فلاح افزود: یکی از راه‌های جذب کودکان و نوجوانان کانون تجمع بچه هاست در مرحله اول مدرسه هست باید مدارس به خدمات کانون وصل شوند،مثل همان طرح کانون مدرسه و طرح کانون یار. هدف اولیه ای از طرح کانون‌یار کنشگر شدن و رشد بچه هاست.

وی ادامه داد: اعضا باید کنشگر بشوند، چون کانون‌یارها در سال های آینده از مسئولین خواهند بود.

وی ادامه داد: کانون‌یارها مسئولیت کتابخانه مدرسه را به دست می گیرند و بعد در شورای مدرسه و عضو جذب می کنند، چون نماینده کانون در مدرسه هستند.

معاون فرهنگی کانون ادامه داد: نهاد دوم خانواده است، همان انجمن اولیا و مربیان به اسم دیگری در مرکز تشکیل شود و شورا را تشکیل و برنامه ریزی داشته باشند.

فلاح ادامه داد: مورد بعد رسانه است، در رسانه می توانید از ظرفیت خود برای جذب اعضا استفاده و فعالیت های کانون را معرفی کنید.

وی خاطرنشان کرد: بعد چهارم،مسجد است که از قبل هم در ظرفیت های کانون بوده.از ظرفیت مسجد برای جاهایی که کتابخانه ندارند، می توان استفاده کرد.

فلاح ادامه داد: مربیان باید ابزار شناخت را در بچه ها تقویت کنند، یعنی اینکه مثلاً در سفالگری دنبال این نیستیم که سفالگر تربیت کنیم، بلکه از سفالگری برای تقویت دست ورزی استفاده کنیم و خلق جدید رو به بچه ها یاد دهیم.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال تقویت ابزار شناخت در بچه ها باشیم که بچه ها به دنبال مقایسه و تحلیل سوال و بعد به دنبال مطالعه بروندوامسال باید به دنبال فعالیت های ترکیبی برویم برای تقویت ابزار شناخت با قابلیت هایی که در کانون وجود دارد.

معاون فرهنگی کانون کشور در ادامه در خصوص پرورش استعدادها و پرورش استعدادهای ادبی و باشگاههای قاف گفت : قاف را جدی بگیرید و برترینها را معرفی کنید زیرا قاف ملی هست و آینده تربیت ادبی کشور را تقویت می کند.در باشگاه سیمرغ هم که استانی است، در مقطع متوسطه اتفاق می افتد که مدرسه ها در این مقطع استعدادهای ادبی خودرا به کانون معرفی می کنند.

فلاح همچنین امسال را سال احیای کتابخانه های سیار دانستند و گفتند : انشالله با تعامل ، همکاری وپیگیری و تلاش کانون را جلو ببریم . در پایان جلسه پرسش و پاسخ توسط مربیان و معاون فرهنگی انجام شد .


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارگاه قصه‌گویی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس