هر آنچه باید در مورد ویژگی آیفون استند‌بای iPhone StandBy بدانید


هر آنچه باید در مورد ویژگی آیفون استند‌بای iPhone StandBy بدانید

قابلیت iPhone StandBy که در نسخه‌ iOS 17 گوشی آیفون اضافه شده به شما اجازه می‌دهد هنگامی که گوشی در حال شارژ روی استندهای شارژر است، از AOD دستگاه به صورت خلاقانه‌ای استفاده شود و بتوان با لمس بخش‌های مختلف نمایشگر، برنامه‌های خاصی را بدون...

قابلیت iPhone StandBy که در نسخه‌ iOS 17 گوشی آیفون اضافه شده به شما اجازه می‌دهد هنگامی که گوشی در حال شارژ روی استندهای شارژر است، از AOD دستگاه به صورت خلاقانه‌ای استفاده شود و بتوان با لمس بخش‌های مختلف نمایشگر، برنامه‌های خاصی را بدون مراجعه به منوی دستگاه، اجرا کرد. در ادامه این مقاله از شهر سخت افزار با ویژگی آیفون استند‌بای بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب این مقاله:

- مقدمه
- قابلیت استندبای آیفون چیست؟
- نحوه فعال‌کردن و تنظیم قابلیت استندبای آیفون
- نکات نحوه استفاده از آیفون استند‌بای
- مزایا و معایب استفاده از قابلیت Standby آیفون
- جمع‌بندی

مقدمه

یکی از این ویژگی‌های جدید که در نسخه iOS 17 اضافه شده است، ویژگی آیفون استند‌بای است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تصویری را به عنوان پس‌زمینه صفحه‌ی قفل گوشی خود قرار دهید و با ضربه‌زدن به آن، به برنامه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. قابلیت iPhone StandBy می‌تواند به شما کمک کند که به سرعت و با حداقل تعداد لمس از صفحه اصلی به برنامه‌های مورد علاقه‌تان دسترسی پیدا نموده و همچنین گوشی خود را شخصی‌سازی کنید.

هر آنچه باید در مورد ویژگی آیفون استند‌بای iPhone StandBy بدانید

در این مقاله، قصد داریم به شما هر آنچه باید در مورد قابلیت استندبای آیفون بدانید را آموزش دهیم. ابتدا به تعریف و مفهوم این قابلیت می‌پردازیم و نحوه فعال‌کردن و تنظیم آن را برای شما توضیح می‌دهیم. سپس به بررسی مزایا و معایب این قابلیت می‌پردازیم و نکاتی را برای بهترین استفاده از آن به شما می‌گوییم. در انتها، چند نمونه از خلاقانه‌ترین و جالب‌ترین استفاده‌هایی که می‌توانید از این قابلیت بکنید را به شما نشان می‌دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله، شما بتوانید از قابلیت iPhone StandBy به بهترین نحو استفاده کنید و آیفون خود را به یک گوشی هوشمندتر و جذاب‌تر تبدیل کنید.

ویژگی آیفون استند‌بای چیست؟

همانطور که عنوان شد حالت StandBy در iOS 17 اضافه شده که به شما اجازه می‌دهد تصویری را به عنوان پس‌زمینه صفحه‌ی قفل گوشی خود قرار دهید و با ضربه‌زدن به آن، به برنامه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. این قابلیت بر اساس تکنولوژی نقشه‌سازی تصویر (Image Mapping) کار می‌کند که به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، به نقاط مختلف تصویر متصل کنید.

در همین رابطه بخوانید:

- بهترین نکات و ترفند های جذاب و مخفی برای آیفون
- بهترین ترفندهای آیفون 13 که باید بدانید

برای مثال، اگر شما یک تصویر از خودتان را به عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید، می‌توانید برنامه‌ی دوربین را به چشم‌های خود، برنامه‌ی تلفن را به گوش‌های خود، برنامه‌ی پیام‌رسان را به دهان خود و از این دست موارد متصل کنید. در واقع قابلیت استندبای باعث می‌شود که شما با یک ضربه به تصویر، بتوانید برنامه‌ی مورد نظر خود را باز کنید و از آن استفاده کنید.

هر آنچه باید در مورد ویژگی آیفون استند‌بای iPhone StandBy بدانید

نحوه فعال‌کردن و تنظیمات آیفون استندبای

برای فعال‌کردن و تنظیم آیفون استندبای، باید مطمئن شوید که جدیدترین نسخه iOS 17 روی گوشی شما نصب شده باشد. همچنین توجه داشته باشید که:

  • با قفل بودن صفحه نمایش آیفون، آن را روی یک شارژر عمودی در حالت افقی قرار دهید (این حالت روی شارژرهای مسطح یا با زاویه کم یا زمانی که قفل صفحه نمایش شما باز است کار نمی‌کند و باید گوشی در آن در حال شارژ باشد).
  • آیفون StandBy به طور خودکار ظاهر می‌شود (این ویژگی به طور پیش‌فرض فعال است).
  • StandBy روی هر آیفونی که می‌تواند iOS 17 را اجرا کند کار می‌کند، اما برای دیدن ساعت، ویجت‌ها، عکس‌ها و غیره باید روی صفحه ضربه بزنید.
  • گوشی‌های iPhone 14/15 Pro/Pro Max با نمایشگر همیشه روشن یا AOD همیشه در حالت شارژ به حالت StandBy می‌روند.
  • ساعت آنالوگ کلاسیک به همراه ویجت تقویم در سمت راست نمای پیش‌فرض StandBy است، برای تغییر آن‌ها، انگشت خود را به سمت بالا بکشید.
  • برای افزودن یا حذف ویجت‌ها، یکی از گزینه‌های نمایش داده شده توسط دستگاه را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.
  • در اولین نمای StandBy، انگشت خود را از ابتدای سمت راست نمایشگر به پایان سمت چپ آن بکشید تا تغییر نماها را ببینید.
  • برای نمایش سایر نماهای StandBy انگشت خود را روی نمایشگر فشار داده و نگه دارید تا بتوانید آنها را سفارشی کنید.
  • قابلیت Standby از Live Activities، Siri، تماس‌های ورودی و اعلان‌های بزرگتر پشتیبانی می‌کند.
  • StandBy نمای تنظیم‌شده توسط شما را به خاطر می‌آورد و در شب تاریک می‌شود.
  • می‌توانید تنظیمات StandBy را با رفتن بهSettings و سپس StandByتغییر دهید.
  • از اولین نمای ساعت/ویجت استندبای، می‌توانید انگشت خود را از راست به چپ تند بکشید تا به نمای Photos برسید.

هر آنچه باید در مورد ویژگی آیفون استند‌بای iPhone StandBy بدانید

نکات و راهنمایی‌های برای بهترین استفاده از قابلیت iPhone StandBy

برای اینکه بتوانید از ویژگی آیفون استند‌بای به بهترین نحو استفاده کنید چند نکته و راهنمایی را برای شما آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید:

انتخاب تصویر مناسب برای پس‌زمینه صفحه قفل

برای اینکه از حالت StandBy در iOS 17 لذت ببرید، مهم است که تصویری را که به عنوان پس‌زمینه در نظر دارید را با دقت انتخاب کنید. تصویری را انتخاب کنید که دارای کیفیت و وضوح بالا باشد تا بتوانید نقاط مختلف آن را به راحتی تشخیص دهید و به آن‌ها ضربه بزنید. در این شرایط بهتر است تصویری انتخاب شود که نسبت تصویر متناسب با گوشی و همچنین رزولوشن آن نیز کمتر از 1280 در 720 پیکسل نباشد. همچنین تصویری را انتخاب کنید که مناسب با اندازه و شکل صفحه‌ی قفل گوشی شما باشد تا بتوانید آن را به خوبی تنظیم کنید و از برش یا کج شدن تصویر جلوگیری شود.

در همین رابطه بخوانید:

- چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون
- 19 روش کاربردی برای بهبود و افزایش عمر باتری آیفون

انتخاب برنامه‌های مناسب برای ارتباط با تصویر

برای اینکه از قابلیت استندبای آیفون بهره‌مند شوید، مهم است که برنامه‌هایی را که به تصویر متصل می‌کنید، با دقت انتخاب کنید. برنامه‌هایی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای تصویر باشند تا بتوانید به آن‌ها به راحتی یادآوری کنید و از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، اگر تصویری از یک سفر را انتخاب کنید، می‌توانید برنامه‌هایی مانند گوگل مپ، تریپ‌آدوایزر، اینستاگرام و غیره را به آن متصل کنید. همچنین برنامه‌هایی را انتخاب کنید که مهم و مورد نیاز شما باشند تا بتوانید از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کنید. برای مثال، اگر تصویری از یک کتاب را انتخاب کنید، می‌توانید برنامه‌هایی مانند کیندل، گودریدز، آدیبل و غیره را به آن متصل کنید.

توجه به امنیت و حفظ حریم خصوصی در استفاده از ویژگی آیفون استند‌بای

برای اینکه از قابلیت iPhone StandBy بدون نگرانی از دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی یا محرمانه‌تان استفاده کنید، می‌بایست به چند نکته توجه کنید. اول از همه، تصویری را که به عنوان پس‌زمینه انتخاب می‌کنید، با دقت انتخاب کنید. تصویری را انتخاب کنید که حاوی اطلاعات شخصی یا محرمانه شما نباشد تا دیگران نتوانند آن را ببینند یا به آن دسترسی پیدا کنند.

دوماً، برنامه‌هایی را که به تصویر متصل می‌کنید، با دقت انتخاب کنید. برنامه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی اطلاعات شخصی یا محرمانه شما نبوده یا نیاز به ورود رمز عبور داشته باشند تا دیگران نتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کرده یا از آن‌ها استفاده کنند. برای مثال، برنامه‌هایی مانند همراه‌بانک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان و غیره را انتخاب نکنید یا اگر انتخاب کردید، مطمئن شوید که از قبل برای دسترسی به رمز عبور تعریف کرده‌اید. سوماً، از قفل تشخیص چهره (Face ID) یا قفل اثر انگشت (Touch ID) برای محافظت از صفحه‌ی قفل گوشی خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که فقط شما بتوانید به صفحه‌ی قفل گوشی خود دسترسی پیدا نموده، دیگران نتوانند آن را باز کرده یا از ویژگی آیفون استند‌بای استفاده کنند.

بررسی به‌روزرسانی‌ها و امکانات جدید حالت StandBy در iOS 17

توجه داشته باشید که با توجه به اینکه استندبای آیفون در ابتدای کار است، بهتر است دائماً این بخش را در گوشی خود بررسی کنید تا در صورت ارائه قابلیت‌ها و امکانات جدید بتوانید از آن بهره ببرید. برای مثال، ممکن است تعداد برنامه‌هایی که می‌توانید به تصویر متصل کنید، افزایش یابد یا امکانات جدیدی مانند انتخاب تصویر از اینترنت، ایجاد تصویر انیمیشنی، تغییر رنگ یا افکت تصویر و غیره در آینده به Standby آیفون اضافه شود.

هر آنچه باید در مورد ویژگی آیفون استند‌بای iPhone StandBy بدانید

مزایا و معایب استفاده از قابلیت Standby آیفون

مزایای قابلیت استندبای آیفون:

  • قابلیت iPhone StandBy به شما کمک می‌کند که سرعت و راحتی در دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید. شما نیازی ندارید که از صفحه‌ی قفل خارج شوید یا برنامه‌ها را از صفحه‌ی اصلی پیدا کنید. فقط با یک ضربه به تصویر، می‌توانید برنامه‌ی مورد نظر خود را باز کنید.
  • این قابلیت به شما امکان می‌دهد که شخصی‌سازی بیشتری در گوشی خود داشته باشید. می‌توانید تصویری را که دوست دارید یا با شخصیت خود همخوانی دارد، به عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید و آن را به برنامه‌هایی که برایتان مهم هستند، متصل کنید. این کار باعث می‌شود که گوشی شما منحصر به فرد و جذاب‌تر شود.

در همین رابطه بخوانید:

- آموزش گرفتن اسکرین شات در آیفون 13، ایفون ۱۳ پرو و پرومکس
- آموزش نحوه بکاپ گرفتن از آیفون و پشتیبان گیری از آیپاد و آیپد

معایب قابلیت استندبای آیفون:

  • ویژگی حالت آماده به کار آیفون ممکن است برای شما پیچیدگی ایجاد کند. شما باید به یاد داشته باشید که کدام برنامه را به کدام نقطه از تصویر متصل کرده‌اید و چگونه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر تعداد برنامه‌ها و نقاط زیاد باشد، ممکن است شما گیج شوید یا اشتباه ضربه بزنید.
  • توجه به امنیت و خطرات بالقوه در دسترسی به استندبای بسیار مهم است. اگر تصویری را که حاوی اطلاعات شخصی یا محرمانه است، به عنوان پس‌زمینه انتخاب کنید، ممکن است دیگران بتوانند به آن دسترسی پیدا کرده یا آن را ببینند.

جمع‌بندی

در این مقاله، با قابلیت iPhone StandBy آشنا شدیم و به بررسی مزایا و معایب، نمونه‌های خلاقانه و جالب و نکات و راهنمایی‌های مهم برای بهترین استفاده از آن پرداختیم. ویژگی حالت آماده به کار آیفون به شما امکان می‌دهد که تصویری را به عنوان پس‌زمینه صفحه قفل گوشی خود انتخاب کنید و آن را با برنامه‌های مختلف متصل کنید. با این کار، شما می‌توانید به برنامه‌های مورد علاقه‌تان با یک ضربه دسترسی پیدا کنید و گوشی خود را شخصی‌سازی کنید.

این قابلیت دارای مزایایی مانند سرعت و راحتی در دسترسی به برنامه‌ها، شخصی‌سازی و خلاقیت در انتخاب تصویر و برنامه‌ها و سرگرمی و لذت بردن از تصاویر طنزآمیز و جالب است. اما دارای معایبی مانند پیچیدگی در یادآوری و استفاده از برنامه‌ها، ناامنی و افشای اطلاعات شخصی یا محرمانه و مصرف بیشتر باتری است. این نکات عبارتند از:

  • انتخاب تصویر مناسب برای پس‌زمینه صفحه قفل که دارای کیفیت بالا، وضوح خوب، مناسب با اندازه و شکل صفحه و مناسب با سلیقه و شخصیت شما باشد.
  • انتخاب برنامه‌های مناسب برای ارتباط با تصویر که مرتبط با محتوای تصویر، مهم و مورد نیاز شما باشند.
  • توجه به امنیت و حفظ حریم خصوصی در استفاده از ویژگی آیفون استند‌بای که شامل انتخاب تصویر و برنامه‌هایی که حاوی اطلاعات شخصی یا محرمانه شما نباشند یا نیاز به ورود رمز عبور داشته باشند و استفاده از قفل صورت یا قفل اثر انگشت برای محافظت از صفحه‌ی قفل گوشی خود است.
  • بررسی به‌روزرسانی‌ها و امکانات جدید ویژگی آیفون استند‌بای که شامل به‌روز نگه داشتن سیستم عامل گوشی خود و اطلاع از منابع معتبر و رسمی در زمینه تکنولوژی و قابلیت استندبای آیفون است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)