بیمه پاسارگاد، نمایش قدرت از منظر نسبت توانگری، کنترل ریسک و رشد پایدار


بیمه پاسارگاد، نمایش قدرت از منظر نسبت توانگری، کنترل ریسک و رشد پایدار

بیمه پاسارگاد ، چهارمین شرکت بیمه خصوصی ایران بر اساس سهم بازار و عملکرد، در سال‌های اخیر رشد پایداری را در سودآوری و عملکرد خود نشان داده که نتیجه آن توجه ویژه بیمه‌گزاران، بیمه‌گران و سرمایه‌گذاران بوده است. به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه...

بیمه پاسارگاد، نمایش قدرت از منظر نسبت توانگری، کنترل ریسک و رشد پایدار

بیمه پاسارگاد ، چهارمین شرکت بیمه خصوصی ایران بر اساس سهم بازار و عملکرد، در سال‌های اخیر رشد پایداری را در سودآوری و عملکرد خود نشان داده که نتیجه آن توجه ویژه بیمه‌گزاران، بیمه‌گران و سرمایه‌گذاران بوده است.


به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه پاسارگاددر سال های اخیر در برخی از حوزه های خاص بیمه گری رتبه نخستین را بر اساس همین الگوی رشد پایدار کسب کرده که قابل توجه است.

بیمه پاسارگاد در سال های اخیر بالاترین رتبه نسبت توانگری مالی را در صنعت بیمه ایران داشته و در پنج سال گذشته این مساله مستمر تکرار شد.

در سال 1402 هم با داشتن نسبت توانگری 296 درصدی بالاترین رقم را نصیب خود کرد و در جایگاه نخست قرار گرفت. در اصطلاحات اقتصادی، به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز، توانگری مالی گفته می‌شود. یعنی یک شرکت بیمه ای مانند بیمه پاسارگاد با داشتن 75هزار میلیارد ریال سرمایه ، حدود 300 درصد بیش از عملیات خود سرمایه دارد و این مساله به معنی امنیت بالای شرکت بیمه پاسارگاد در تعهدات این شرکت است که بالاترین ضریب امنیت را داراست.

تمامی شرکت‌های بیمه وظیفه دارند که میزان توان مالی خود را پس از حسابرسی مواردی مانند محاسبه صورت‌های مالی سالانه و پیوست اظهار نظر بازرس به آن به بیمه مرکزی اعلام کنند که در نهایت بیمه مرکزی نظر نهایی و بررسی خود را اعلام می کند. بنابراین بیمه مرکزی تنها به بودن در سطح یک توجه ویژه دارد ولی در صنعت بیمه ایران برای کارشناسان ویژه این نسبت توانگری است که مهم است چرا که در سطح یک بودن یک شرکتی امتیاز ویژه ای نیست چرا که برای کارکردن در صنعت بیمه و ایجاد تعهدات بودن در سطح یک الزامی است.

بیمه پاسارگاد، نمایش قدرت از منظر نسبت توانگری، کنترل ریسک و رشد پایدار

همانگونه که از نمودار فوق مشخص می شود از سال 1398 تا 1402 نسبت توانگری شرکت بیمه رشدی دو برابری داشته و از رقم حدود 150 درصدی به 300 درصد افزایش یافته است و این رشد پایداری که شرکت بیمه پاسارگاد در سلامت و تعهد داشته هرساله تکرار شده است.

یکی از مهمترین اقدام شرکت بیمه پاسارگاد در این راستا کاهش ریسک و کنترل موارد ریسک زاست به همین دلیل تلاش ویژه ای کرده تا شرایط را به مراتب بهتر از قبل نشان دهد. و هیچ وقت خطری برای تعهدات این شرکت وجود نداشته باشد.

البته باید اقدامات شرکت را در حوزه کنترل ریسک این گونه شرح داد که این شرکت با این پنج اقدام

۱- فعالیت و حضور موثر در بخش بیمه های زندگی و غیر زندگی، با اتکاء به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه گری در انتخاب ریسک؛
۲- انتقال بخشی از ریسک بیمه نامه های صادره از طریق واگذاری به بیمه گران اتکائی؛
۳- اجرای مبانی تعیین نرخ حق بیمه با رعایت اصول مدیریت ریسک؛
۴- نظارت مستمر در فرآیند برآورد و پرداخت خسارت و احتساب ذخیره خسارت معوق؛
۵- انجام محاسبات مربوط به ذخایر فنی با رعایت آیین نامه های مصوب بیمه مرکزی ج.ا.ا.

توانسته خود را برتر از دیگر شرکت ها در حوزه های کنترل ریسک باشد و نسبت های خسارت بعضا زیر 30 درصدی داشته باشد. حال با توجه به نسبت توانگری 300 درصدی و نسبت خسارت حدود 30 درصدی می توان درخصوص رشد پایدار شرکت قضاوت مناسبی داشت.

لیلا فریادرس

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم