اعلام کناره گیری سفیر آمریکا در آلمان


اعلام کناره گیری سفیر آمریکا در آلمان

سفیر آمریکا در برلین اعلام کرد که تابستان امسال به دلایل شخصی از این سمت کناره گیری کرده و آلمان را ترک می‌کند.

اعلام کناره گیری سفیر آمریکا در آلمان

به گزارش راهبرد معاصر، "امی گاتمن"، سفیر ایالات متحده آمریکا در آلمان اعلام کرد که تابستان امسال آلمان را به دلایل شخصی ترک می کند.

"الیزابت روزنستاک سیلر"، سخنگوی سفارت ایالات متحده، شامگاه دوشنبه گفت که این زن 74 ساله می خواهد به همسرش بپیوندد که به دلیل تعهدات حرفه‌ای مجبور به بازگشت به ایالات متحده شد. گاتمن قبلاً تصمیم خود برای بازگشت به آمریکا در تابستان امسال را به کارمندان و همکارانش در دولت فدرال اعلام کرده است.

گاتمن، استاد سابق سیاست از فوریه 2022 سفیر آمریکا در برلین بوده است. این دانشمند علوم سیاسی با ریشه های آلمانی-یهودی پیش از این سال ها رئیس دانشگاه مشهور پنسیلوانیا بود. وی هیچ تجربه‌ای به عنوان یک دیپلمات نداشت.

روزنستاک سیلر در ادامه گفت که گاتمن به کاری که وی و تیمش برای حمایت از روابط آلمان و آمریکا انجام داده اند افتخار می کند. وی تاکید کرد که قبل از رفتن، او می خواهد تعهدات متعددی را انجام دهد.

قبل از آمدن گاتمن به برلین، به دلیل شرایط بن بستی که جمهوری خواهان مخالف در مجلس سنای ایالات متحده ایجاد کرده بودند بیش از 20 ماه پست سفیر ایالات متحده در برلین خالی بود. این پست پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، تقریباً 16 ماه خالی بود.

"ریچارد گرنل"، سلف گاتمن از ماه مه 2018 تا اوایل ژوئن 2020 سمت سفیر ایالات متحده آمریکا را بر عهده داشت. وی بارها به دلیل اظهارات جنجال برانگیزش از طرف وزارت خارجه آلمان و صدراعظم این کشور مورد انتقاد قرار گرفت؛ از جمله، گرنل به وضوح از دولت آلمان خواسته بود تا هزینه های نظامی خود را افزایش دهد. گرنل در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، نامزدی برای تصدی پست وزیر امور خارجه به شمار می رود./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)