شرکت های اتوبوسرانی با قیمت های به صرفه


شرکت های اتوبوسرانی با قیمت های به صرفه

قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط سایر وسایل نقلیه ارزن‌تر است. به همین دلیل برای سفرهای داخلی و حتی خارجی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط سایر وسایل نقلیه ارزن‌تر است. به همین دلیل برای سفرهای داخلی و حتی خارجی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با بلیط سایر وسایل نقلیه ارزن‌تر است. به همین دلیل برای سفرهای داخلی و حتی خارجی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه محسوب می‌شود. در سال ۱۲۹۰ هجری شمسی اولین اتوبوس وارد رشت شد. در آن زمان قیمت بلیط اتوبوس سه شاهی بود و حدود پنج درصد جابه‌جایی‌ها توسط اتوبوس انجام می‌شد.

در دهه ۱۳۴۰ تعدادی اتوبوس سری ۰۳۰۲ مرسدس بنز وارد ایران شد و از اوایل دهه ۱۳۸۰ با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌های زیادی با برندهای معتبری مانند اسکانیا و لوو وارد ایران شد. بیش از یک قرن است که در ایران از اتوبوس استفاده می‌شود. خرید بلیط اتوبوس از علی‌ بابا (مجله گردشگری علی بابا) را در مسیرهای مختلف و با قیمت‌های متفاوتی می‌توانید، انجام دهید. در این مقاله از مجموعه گردشگری علی بابا به بررسی قیمت بلیط اتوبوس پرداخته ایم.

عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت بلیط اتوبوس

از عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط اتوبوس به گزینه‌های زیر می‌‌توان اشاره کرد:

مسافت

اولین عامل تعیین‌کننده قیمت بلیط اتوبوس مسافت بین مبدا و مقصد است و هر چه مسیر طولانی‌تر باشد، قیمت بلیط افزایش پیدا می‌کند.

شرکت اتوبوسرانی

شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی مانند سفر سیر آریا، شرکت بین‌المللی گیتی پیما ایران، همسفر چابک سواران، پی‌ام‌تی، سیروسفر، تک سفر ایرانیان مارال سیر ایرانیان در ترمینال‌های سراسر کشور به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. هر کدام از این شرکت‌ها در ارائه خدمات سیاست‌های خاص خود را دارند و با ارائه خدمات گوناگون با یکدیگر رقابت می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها در ازای چند سفر به مسافران یک سفر رایگان می‌دهند. شما با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا (مجله گردشگری علی بابا) می‌توانید خدمات رایگان شرکت‌ها و قیمت بلیط اتوبوس شرکت‌های اتوبوسرانی را ببینید.

شرکت های اتوبوسرانی با قیمت های به صرفه

نوع اتوبوس

نوع اتوبوس روی قیمت بلیط اتوبوس تاثیر‌گذار است.

اتوبوس درجه یک

اتوبوس‌های درجه یک یا همان اتوبوس‌های معمولی یا عادی از تقاضای بسیار بالایی برخوردار هستند و بین ۴۰ تا ۵۰ صندلی دارند. صندلی‌های این اتوبوس‌ها قابلیت تخت‌خواب شو نیستند و کمی پشتی صندلی‌ها تغییر وضعیت می‌دهند. به همین دلیل قیمت بلیط این نوع اتوبوس‌ها ارزان است و برای سفرهای کوتاه یک انتخاب اقتصادی محسوب می‌شود. برای سفرهای طولانی هم مناسب هستند.

اتوبوس VIP کلاسیک

صندلی‌های این نوع اتوبوس‌ها امکان نیمه تخت‌خواب‌شو دارند و کمی بزرگتر از صندلی‌های اتوبوس درجه یک هستند. بلیط این نوع اتوبوس‌ها کمی بالاتر از بلیط اتوبوس معمولی است.

اتوبوس VIP تخت خواب‌شو

این نوع اتوبوس بهترین اتوبوس برای سفر داخلی و حتی سفر خارجی است و نسبت به دیگر اتوبوس‌ها صندلی‌های بزرگتری دارد. صندلی‌های آن قابلیت تخت‌ خواب‌شو دارند. صندلی‌های اتوبوس vip تخت خواب‌شو در یک طرف دو نفره و در طرف دیگر یک نفره هستند. ظرفیت این اتوبوس‌ها ۲۵ نفره است و شما می‌توانید با آرامش خاطر به سفر بروید.

نوع و مدل اتوبوس روی قیمت بلیط اتوبوس تاثیر بسزایی دارد. شرکت‌های اتوبوسرانی با انواع مختلفی از اتوبوس‌ها به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

قیمت بلیط اتوبوس توسط چه کسانی تعیین می‌شود

قیمت بلیط اتوبوس توسط شرکت اتوبوسرانی و زیر نظر سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری تعیین می‌شود. قیمت بلیط اتوبوس در یک پیک سفر افزایش پیدا نمی‌کند و در طول سال ثابت است. قیمت بلیط اتوبوس تنها یک بار در سال زیرنظر سازمان حمل‌ونقل کشور حدود ۲۰ درصد نسبت به قیمت سال قبل و در نزدیک نوروز افزایش می‌یابد و در طول سال شرکت‌های اتوبوسرانی حق ندارند، قیمت بلیط اتوبوس را افزایش دهند. با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا (مجله گردشگری علی بابا) می‌توانید قیمت بلیط اتوبوس تمام مسیرها را ببینید.

قیمت بلیط کودک

برای فرزند خردسال زیر دو سال نیازی نیست، بلیط اتوبوس بخرید؛ البته در این صورت برای فرزند شما هم صندلی رزرو نمی‌شود. برای فرزند بالای دو سال باید بلیط اتوبوس بخرید که قیمت بلیط آن با بلیط بزرگسالان یکسان است.

شرکت های اتوبوسرانی با قیمت های به صرفه

تاثیر تاخیر اتوبوس روی قیمت بلیط

گاهی اوقات به دلایلی مانند شرایط نامناسب جوی، خرابی اتوبوس و عدم تکمیل ظرفیت اتوبوس ممکن است حرکت اتوبوس با تاخیر همراه باشد. اگر تا لحظه حرکت ظرفیت اتوبوس تکمیل نشود، شرکت مسافربری باید با اتوبوس دیگری با امکانات مشابه مسافران را راهی سفر کند. اگر تاخیر بیش از یک ساعت باشد، مسافران بدون کسر هزینه کل مبلغ خرید بلیط را می‌توانند استرداد کنند.

اگر در بین راه اتوبوس خراب شود یا به دلیل شرایط جوی توقف کند، مسافران نمی‌توانند ادعای خسارت کنند مگر این که راننده اتوبوس به مسافران بگوید که می‌توانند با هر وسیله نقلیه‌ای که دوست دارند به سفر خود ادامه دهند.

سخن پایانی

قیمت بلیط اتوبوس نسبت به قیمت بلیط هواپیما و قطار ارزان‌تر است. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با اتوبوس سفر کنند. قیمت بلیط اتوبوس با توجه با عوامل مختلفی مانند مسافت، شرکت اتوبوسرانی و نوع اتوبوس )اتوبوس درجه یک، اتوبوس VIP تخت نیمه خواب‌شو و اتوبوس VIP تخت خواب‌شو) تعیین می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرگ تدریجی فرش دستباف ایرانی