فریاد می‌زنیم خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد / بی‌تفاوت‌ها کیستند؟


فریاد می‌زنیم خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد / بی‌تفاوت‌ها کیستند؟

حوادث رکنا: سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و... در سالن...

حوادث رکنا: سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و ... در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت:از همه عزیزانی که در کمیته این نشست علمی ماه‌هاست که فعالیت دارند تشکر می‌کنم. فردا بر اساس نظر داوران از مقالات برتر تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: وقتی از ترافیک صحبت می‌کنیم منظورمان یک سیستمی است که با زندگی همه انسان‌ها سروکار دارد و همه ما فارغ از هر مسئله‌ای، کاربر این سیستم هستیم و به همین دلیل می‌توانیم به شدت بر آن تاثیرگذاشته و از آن تاثیر بگیریم، بنابراین باید به این سیستم توجه ویژه‌ای شود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: ما این نشست را با دو هدف عمده برگزار کردیم. اول اینکه این سیستم مهم باید پشتوانه و مطالعه علمی داشته باشد و نیاز است ما از نظر و ایده همه صاحب نظران در این حوزه استفاده کنیم. پلیس راهنمایی و رانندگی ایران بیش از ۳۰ سال است این مسیر را طی می‌کند و ارتباط نزدیکی با مجامع علمی داریم و می‌خواهیم همیشه به روز باشیم.

۸۰ درصد افراد جامعه بی‌تفاوت هستند

حسینی گفت: دومین هدف ما، تلنگری به مخاطبان ترافیک است. طیف اول مخاطبانی هستند که قدرت و علاقه دارند و حامی هستند. طیف دوم افرادی هستند که قدرت دارند اما به ما علاقه‌ای ندارند و این افراد کارشکن هستند. ما می‌خواهیم به ما اعتماد کنند و به ما هم فکری دهند تا برنامه‌ها به خوبی هدایت شود.طیف سوم نیز علاقه دارند اما قدرت ندارند این افراد طرفداراند و تلاش می‌کنند با مثبت اندیشی به ما کمک کنند.

وی افزود: اما طیف چهارم در حوزه ترافیکی افراد بی‌تفاوت هستند افرادی‌اند که نه علاقه دارند و نه قدرت. این افراد بسیار موثر هستند اما می‌گویند هیچ چیزی برایشان فرق ندارد. ۸۰ درصد افراد جامعه همین بی‌تفاوت‌ها هستند که تصور می‌کنند هیچ نقشی در امور ندارند اما قطعا از همه بیشتر تاثیر دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: امیدوارم این همایش‌ها باعث شود این افراد بی‌تفاوت در طیف های حامی و طرفدار قرار گیرند و میزان فوتی‌ها و مصدومان در تصادفات رانندگی کاهش یابد.

فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی رخ نمی‌دهد

حسینی گفت: ما در حوزه ترافیک با مسائل سهل و ممتنع مواجهیم. سهل است زیرا می‌دانیم در حوزه جاده‌ها، خودروها، عامل انسانی و شرایط محیطی باید چه اتفاقاتی بیفتد که ترافیک خوبی داشته باشیم. اما ممتنع هم است زیرا به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای انجام آن وجود ندارد.

وی افزود: ما فریاد می‌زنیم که خودورها باید ایمن باشند زیرا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تصادفات و حتی حفظ جان افراد پس از تصادفات دارد اما اتفاقی رخ نمی‌دهد.

طراحی راه‌ها باید خطای راننده را جبران کند

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: راه‌های ما باید بگونه‌ای طراحی شوند که قادر باشد خطای راننده را جبران کند و بخشنده باشد نه اینکه خطای آن را چند برابر کند.

وی گفت: امیدوارم با برگزاری این‌چنین همایش‌ها، شاهد کاهش تلفات و کاهش آمار تصادفات باشیم. اگر از دل این همایش تنها یک ایده سازنده نیز خارج شود که مدیریت حمل و نقل جاده‌ای و شهری را سامان دهیم تا آدم ها کمتر آسیب ببینند نیز کافی است.

مردم از بی‌نظمی بیشتر از ترافیک خسته می‌شوند

حسینی گفت: تنها در تهران بالغ بر ۲۰ میلیون جابه جایی روزانه داریم. همچنین ما روزانه بیش از یک ساعت در ترافیک می‌مانیم. یعنی ۲۰ میلون نفر - ساعت روزانه ۸۵۰۰ نفر - سال را در ترافیک مانده و این وقت طلا را از دست می‌دهیم.

وی افزود: مسئله ما در شهرهای بزرگ فقط حجم ترددها نیست و نظم ترافیک است. ترافیک ما سنگین و نامنظم است ولی در دنیا اینجوری نیست. مردم از بی نظمی بیشتر از ترافیک خسته و آزرده می‌شوند. مشکل ترافیک ما بی نظمی است و باید منظمش کنیم. در دل نظم بخشی سرعت ترافیک و روان سازی نیز خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه ما باید با کلام علمی با مردم صحبت کنیم، گفت: مثلا مردم باید بدانند که اگر در یک محور سرعت ۹۰ کیلومتر است و آنان ۱۲۰ کیلومتر هم بروند در گلوگاه‌های جلوتر گیر کرده و زمانشان بیشتر تلف می‌شود و ما این را باید با زبان علمی به مردم توضیح دهیم. اگر پلیس این حرف‌ها را بزند شاید مردم گوش نکنند اما اگر از زبان علمی با مردم صحبت شود آنها باور کرده و عمل می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: امیدوارم مجموعه تلاش‌ها تلنگری به بی‌تفاوت‌ها باشد زیرا ما همکاری آنها را در جهت رسیدن به اهداف باشیم.

فریاد می‌زنیم خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد / بی‌تفاوت‌ها کیستند؟


فریاد می‌زنیم خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد / بی‌تفاوت‌ها کیستند؟

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی