هشدار اتاق اصناف ایران به فروشندگان لوازم خانگی/ فروش دلاری کالا‌ها تخلف است


هشدار اتاق اصناف ایران به فروشندگان لوازم خانگی/ فروش دلاری کالا‌ها تخلف است

سخنگوی اتاق اصناف ایران با اشاره فروش دلاری برخی از کالا‌ها در بازار گفت: تمامی معاملات باید بر اساس پول رایج کشور صورت بپذیرد؛ به همین خاطر فروش هرگونه کالا با ابزار پرداختی جز پول ملی تخلف است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی امیدوار» سخنگوی اتاق اصناف ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اقدام برخی واحد‌های صنفی فعال در حوزه لوازم خانگی مبنی بر فروش دلاری محصولات خود اظهار کرد: این اقدام تخلف است؛ لذا، در صورت مشاهده آن برای بار نخست به واحد صنفی متخلف تذکر داده می‌شود، اما با تکرار مجدد این امر در دفعات بعدی، واحد صنفی مد نظر پلمب می‌گردد. در این میان بعضاً مواردی هم وجود دارد که در همان دفعه نخست با تشخیص مقام قضایی حکم پلمب آن فروشگاه صادر و سپس توسط مجریان امر اجرا می‌شود.

هشدار اتاق اصناف ایران به فروشندگان لوازم خانگی/ فروش دلاری کالا‌ها تخلف است
سخنگوی اتاق اصناف تصریح کرد: تاکنون گزارش‌های تلفنی متعددی درباره خرید و فروش ملک، خودرو و یا لوازم خانگی سنگین با استفاده از رمز ارز، سکه طلا و یا دلار به اتاق اصناف ایران منتقل شده، اما با این وجود تا به حال گزارش حضوری پیرامون این مسئله به ما ارسال نشده است.


وی تصریح کرد: تمامی معاملات باید بر اساس پول رایج کشور صورت بپذیرد؛ به همین خاطر فروش هرگونه کالا با ابزار پرداختی جز پول ملی تخلف است. فروشندگان تمامی اصناف موظفند که برای عرضه همه کالا‌ها فاکتور رسمی صادر کنند؛ لذا، یک واحد صنفی نمی‌تواند در فاکتور فروش خود دلار، سکه و یا رمز ارز را به عنوان مبنای محاسباتی محصولات خود ذکر کند.


امیدوار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتاق اصناف ایران با استفاده از معاونت بازرسی خود نظارت و توجه‌های های لازم بر عملکرد اتحادیه‌های سراسر کشور به ویژه بخش بازرسی آن‌ها را دارد. در صورت ارسال گزارش تخلف از سوی مردم، آن موضوع به سرعت توسط اتحادیه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.


پایان پیام//




بدره رکورددار تولید ماهی در استان ایلام است