طرح «کاهش ساعات کاری کارمندان دولت» بازهم ناتمام ماند


طرح «کاهش ساعات کاری کارمندان دولت» بازهم ناتمام ماند

ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی طرح کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته را ادامه دادند و بازهم این طرح مصوبه‌ای نداشت و ادامه رسیدگی به طرح به جلسات آینده موکول شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به بررسی...

طرح «کاهش ساعات کاری کارمندان دولت» بازهم ناتمام ماند

ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی طرح کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته را ادامه دادند و بازهم این طرح مصوبه‌ای نداشت و ادامه رسیدگی به طرح به جلسات آینده موکول شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که به کاهش ساعات کاری در هفته و تعطیلی جمعه و شنبه مربوط می‌شود، پرداختند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود چندین پیشنهاد از جمله به پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان خانم به حداکثر ۲۰ ساعت و همچنین پیشنهاد انجام یک چهارم ساعات کاری در هفته به صورت دورکاری پرداختند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان خانم به حداکثر ۲۰ ساعت در هفته با استناد به این‌که می‌تواند منجر به کاهش حضور بانوان در دستگاه‌های دولتی و همچنین آسیب به کار مفید شود مخالفت کردند. همچنین در ادامه نمایندگان پیشنهاد محمدرضا صباغیان مبنی بر این‌که کارمندان یک چهارم ساعت کاری خود در هفته را به صورت دورکاری انجام دهند را بررسی کرده و با آن مخالفت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی که از موافقان این پیشنهاد بود تاکید داشت با توجه به تعهدی که کارمندان ما دارند فراهم کردن بستر دورکاری می‌تواند یک ابتکار و یک نوآوری و یک تحول در نظام اداری کشور به شمار رفته و حتی میزان بهره‌وری کارمندان را ارتقاء دهد.

سید کاظم دلخوش اباذری که از مخالفان این پیشنهاد بود تاکید داشت اکنون که ساعات کاری ۴۴ ساعت و به صورت حضوری نیز می‌باشد آنطور که باید و شاید بازدهی نداریم. حال اگر بنا باشد که هم ساعت کاری کاهش یابد و هم بحث دورکاری مطرح شود اوضاع بدتر خواهد شد.

در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در این طرح عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت خاطرنشان کرد که دولت با کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده و اکنون بحثی در این زمینه وجود ندارد.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص این طرح امروز نیز به مصوبه‌ای ختم نشد و طرح همچنان در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نمایندگان در جلسات آتی به ادامه بررسی پیشنهادات در این طرح خواهند پرداخت.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...