پیش ‌بینی قیمت دلار 26 اردیبهشت 1403 / دلار در کریدور پنجم ماندگار است؟


پیش ‌بینی قیمت دلار 26 اردیبهشت 1403 / دلار در کریدور پنجم ماندگار است؟

قیمت دلار در شروع چهارمین روز هفته با کاهش ارزش بازگشایی شد و با ریزش‌های ۱۰۰ تومانی در کانال پایانی کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران، کاهش قیمت دلار را در پی سیگنال‌های مساعدی می‌دانند، که سیاست‌گذار در خصوص آزادسازی‌های ارزی و احتمال شروع توافقات برجام به بازار تزریق می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار از روز دوشنبه وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی شد و این پایین‌ترین قیمت برای اسکناس آمریکایی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بوده است. دلار روز سه‌شنبه در پله دوم کانال پایانی کریدور پنجم بسته شد و نسبت به روز یکشنبه ۷۰۰ تومان ارزان شد.

بررسی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار ارز حاکی از این است که در روزهای گذشته فشار فروش در بازار بالا بود و خریدار کم، اما از دیروز روند بازار کمی تغییر کرده است؛ تعداد فروشندگان کمتر شده و خریدار نیز در بازار زیاد است.

امیدواری کاهشی‌های بازار ارز برای شروع دوباره مذاکرات برجام به اندازه‌ای است که فعالان این بازار ترجیح می‌دادند معامله‌ای نکنند.

اخبار سیاسی عصای دست بازارساز شد

اسکناس دلار در روزهای سپری شده از اردیبهشت به طور پیوسته کاهش قیمت داشته است. معامله‌گران این روند نزولی را علاوه بر فروکش‌ کردن التهابات، متاثر از خوشبینی‌های سیاسی و موج اخبار مثبتی می‌دانند که پیوسته روانه بازار می‌شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، دلار در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر همیشه در کف قیمت قرار دارد، اما در نهایت انتظارات تورمی کار خود را می‌کند و همچون موجی سهمگین سد‌های ساخته شده سیاست‌گذار را می‌شکند.

معامله‌گران بازار ارز معتقدند قیمت دلار در مسیر طبیعی خود در حرکت است و با اخبار خوب و متفاوت می‌تواند به کانال‌های قیمتی پایین‌تر نیز ورود کند و اگر چنین خبری رخ ندهد، قیمت این اسکناس دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

تحلیلگران اقتصادی کاهش فعلی قیمت دلار با سیگنال شروع دوباره مذاکرات برجام را مقطعی می‌دانند و معتقدند شرط کاهش شدید قیمت دلار توافق برجام است و در صورت انجام توافق، می‌توان امید داشت تا یک سال آینده، قیمت اسکناس آمریکایی به نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی برگردد. در غیر این صورت روند صعودی دلار را مجبور به سقف‌شکنی خواهد کرد.

قیمت درهم در روند نزولی دلار ۵۰ تومان گران شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه با رقم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد و برخلاف قیمت دلار رشد ۵۰ تومانی داشت. قیمت تتر روی رقم ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۴۰۰ تومانی داشت.

قیمت پوند انگلیس با ۷۴ هزار و ۴۱۰ تومان بسته شد و کاهش ۷۰۰ تومانی داشت. یورو نیز با افت ۷۰۰ تومانی در کف کانال ۶۴ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز سه‌شنبه با کاهش محدودی بازگشایی شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...