هشدار جدی درباره تقسیم سیستان و بلوچستان


هشدار جدی درباره تقسیم سیستان و بلوچستان

«هر تلاشی در راستای کمرنگ کردن نام زیبای بلوچستان خطایی نابخشودنی است؛ زاهدان و سراوان و خاش و ایرانشهر و چابهار همگی جزئی لاینفک از نام نامی بلوچستان هستند. اجازه دهید این طرح و اساسنامه سواحل مکران با کار کارشناسی و وقت مکفی بررسی شود نه اینگونه با سراسیمه و شتاب‌زده.»

معین الدین سعیدی تاکید کرد: هر طرحی در خصوص تقسیم استان سیستان و بلوچستان بدون رعایت ملاحظات مردم، نخبگان، دانشمندان و علمای معزز استان محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، دو روز پیش بود که سیدمحمد حسینی معاون سابق پارلمانی رئیس دولت سیزدهم از تقسیم استان سیستان و بلوچستان در کنار ۲ استان تهران و کرمان خبر داده بود.

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری تاکید کرد: هر طرحی در خصوص تقسیم استان سیستان و بلوچستان بدون رعایت ملاحظات مردم نخبگان دانشمندان و علمای معزز استان محکوم به شکست است.

وی افزود: هر تلاشی در راستای کمرنگ کردن نام زیبای بلوچستان خطایی نابخشودنی است؛ زاهدان و سراوان و خاش و ایرانشهر و چابهار همگی جزئی لاینفک از نام نامی بلوچستان هستند. اجازه دهید این طرح و اساسنامه سواحل مکران با کار کارشناسی و وقت مکفی بررسی شود نه اینگونه با سراسیمه و شتاب‌زده.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از کسانی که در روز‌های سخت سیل کنار مردم بودند بی نهایت سپاسگزارم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!