با قهرمانی منچسترسیتی رخ خواهد داد:/ لیگ جزیره در آستانه تبدیل به تک قطبی شدن


با قهرمانی منچسترسیتی رخ خواهد داد:/ لیگ جزیره در آستانه تبدیل به تک قطبی شدن

منچسترسیتی از زمان حضور پپ گواردیولا به عنوان سرمربی این تیم تنها کمتر از منچستریونایتد و تاتنهام خرج کرده و بیشتر از آنها هم جشن قهرمانی برگزار کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، به هفته پایانی لیگ برتر انگلیس رسیده‌ایم و در شرایطی که قهرمان 4 لیگ از 5 لیگ معتبر اروپا مشخص شده، رقابت قهرمانی در انگلستان به جذاب‌‍ترین شکل ممکن دنبال می‌شود و منچسترسیتی و آرسنال در تلاش هستند تا خودشان را به عنوان قهرمانی لیگ جزیره نزدیک کنند.

منچسترسیتی امشب در دیداری معوقه مقابل تاتنهام قرار می‌گیرد و شاگردان پپ گواردیولا در صورت کسب پیروزی مقابل همشهری آرسنالی‌ها، صدرنشین لیگ برتر انگلیس خواهند شد چرا که آنها در شرایط کنونی با یک بازی کمتر از آرسنال، 85 امتیاز کسب کردند و آرسنال با یک امتیاز بیشتر نسبت به آنها صدرنشین است.

بنابراین در صورت پیروزی مقابل تاتنهام، سیتیزن‌ها 88 امتیازی می‌شوند و با 2 امتیاز اختلاف نسبت به قرمزپوشان لندنی‌ می‌توانند صدرنشینی خودشان را در این هفته از مسابقات جشن بگیرند.

من سیتی قرار است هفته آینده نیز مقابل وستهم یک تیم لندنی دیگر است قرار بگیرد و این موضوع باعث شده تا هواداران پایتخت نشین وستهم و تاتنهام نسبت به قهرمانی احتمالی آرسنال موضع متفاوتی داشته باشند.

منچسترسیتی صرف پیروزی در دو بازی آینده خود می‎‌تواند اولین تیم تاریخ این لیگ از سال 1992 تاکنون باشد که 4 بار پیاپی قهرمان پرمیرلیگ شده و کار ناتمام منچستریونایتد با حضور سرالکس فرگوسن را به سر انجام برساند.

با قهرمانی منچسترسیتی رخ خواهد داد:/ لیگ جزیره در آستانه تبدیل به تک قطبی شدن

در طی سال‌های حضور پپ در منچسترسیتی تنها دو تیم چلسی و لیورپول موفق شدند در لیگ انگلیس قهرمان شوند و این موضوع علتی شد تا گواردیولا در نشست خبری خود، صحبت‌های قابل توجهی مطرح کند و در واکنش به بحث خرج هنگفت سیتیزن‌ها در سالیان اخیر گفت: از زمان ورود من منچستریونایتد، چلسی و آرسنال بیشترین هزینه را کردند و اگر دلیل قهرمانی ما پول است، چرا آنها بیشتر از ما قهرمان نشده‌اند؟

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط ترنسفرمارکت، تیم منچسترسیتی از زمان ورود گواردیولا، 630 میلیون پوند به‌صورت خالص (هزینه‌های خرید بازیکن از درامد جذب بازیکن کم شده است) کسب کرده و در این مدت نیز با 15 قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف بیشترین قهرمانی را تجربه کرده‌اند که همه این‌ها در شرایطی است که این تیم سومین تیم پرخرج لیگ انگلیس محسوب می‌شود. شایان ذکر است لیورپول با 346 میلیون پوند کمترین بودجه را داشته و منچستریونایتد و تاتنهام نیز بالاتر از سیتیزن‌ها بیشترین خرج را در این مدت داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...