تغییرات جوی در برخی استان‌ها / وزش باد شدید و گردوخاک


تغییرات جوی در برخی استان‌ها / وزش باد شدید و گردوخاک

به گزارش رکنا : حسین ظفری، گفت: برای روز سه شنبه در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شرق کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید همراه با...

به گزارش رکنا : حسین ظفری، گفت: برای روز سه شنبه در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شرق کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است. همچنین در روز چهارشنبه نیز این وضعیت جوی برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله، سقف‌های کاذب، سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال را پیش‌بینی شده و امکان وقوع این حوادث را متأثر از این سامانه دانست.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور، اجتناب از رفت و آمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویر نوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه نمود.


تغییرات جوی در برخی استان‌ها / وزش باد شدید و گردوخاک

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)