عزم جدی شرکت فرودگاه‌ها برای جذب درآمدهای غیر هوانوردی


عزم جدی شرکت فرودگاه‌ها برای جذب درآمدهای غیر هوانوردی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به عزم جدی این شرکت برای جذب درآمد غیرهوانوردی، گفت: منابع درآمدی هوانوردی به هیچ‌عنوان قابل اطمینان نبوده و متکی به شرایط بین‌المللی و سیاسی است، به همین دلیل با عزم جدی به سمت جذب درآمدهای غیرهوانوردی حرکت خواهیم کرد.

عزم جدی شرکت فرودگاه‌ها برای جذب درآمدهای غیر هوانوردی

به گزارش ایران اکونومیست از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، «رضا نخجوانی» در جلسه تخصصی رویداد بین‌المللی «ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران» با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور، افزود: فرودگاه‌های ایران نباید فقط به‌عنوان موسسه بسترساز برای نشست و برخاست هواپیما و حمل و نقل هوایی شناخته شوند، بلکه باید مانند سایر فرودگاه‌های جهان نقش اقتصادی ایفا کنند و اهمیت ویژه فرودگاه‌ها در هر شهر تبیین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تامین منابع مالی باید از روش‌های نوین استفاده کرد، گفت: پروژه‌های مهم و ملی نظیر ترمینال ۱۲۰ هزار مترمربعی فرودگاه مهرآباد را در پیش داریم. در همین راستا برای تامین هزینه پروژه‌های زیرساختی و مهم چاره‌ای نداریم جز اینکه منابع جدید درآمدی ایجاد کنیم.

لزوم انعقاد قرارداد با بخش خصوصی

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها در ادامه این همایش گفت: همه اهداف و تلاش دست‌اندرکاران رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران بر این است تا این همایش نه به‌صورت نمایشی برگزار، بلکه در عمل منجر به انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران بخش ‌خصوصی شود.

«علی عبدی» گفت: با توجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد، بدون شک مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه‌ها را هدفی مهم در تحقق شعار سال می‌دانیم و از همین روزهای ابتدای سال فرصت را غنیمت می‌شماریم که تا پایان سال‌جاری شاهد انعقاد قراردادهای جذاب فی‌مابین فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: مدیران فرودگاهی از هم‌اکنون برای جلب مشارکت عمومی به‌دنبال رایزنی با اتاق‌های اصناف، بازرگانی، تجار و خیرین شوند.

عبدی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که پیش از رویداد بین‌المللی باید انجام شود مربوط به حوزه رسانه است. زیرا با تهیه و پخش کلیپ‌های مرتبط با فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان قدمی مثبت در جلب مشارکت عمومی برداشت.

بیشتر بخوانید

در ادامه، «پوست فروشان» دبیر کمیته بازرگانی این رویداد بین المللی با بیان اینکه افزون بر ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های غیرهوانوردی در فرودگاه‌های منطقه خاورمیانه انجام می‌شود، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و کتاب اطلس شرکت فرودگاه‌ها آماده چاپ و انتشار است.

وی افزود: ۱۹۰ عنوان مختلف سرمایه‌گذاری در ۱۸ دسته طبقه‌بندی و تفاهم‌نامه‌ها نیز آماده شده است تا در حین برگزاری این رویداد بین‌المللی و مهم شاهد اتفاقات خوبی میان شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.

«شاملو» دبیر کمیته بین‌الملل رویداد نیز گفت: امروز در همه دنیا فرودگاه تبدیل به محل کسب و کار شده است که در آن نشست و برخاست هواپیما نیز انجام می‌شود.

وی افزود: با برگزاری رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران، قدم مهمی برای تحقق اهداف اقتصادی برمی‌داریم اما نیازمند استمرار این همایش‌ها و بازدید مدیران از فرودگاه‌ سایر کشورها برای بررسی فرصت‌های اقتصادی غیرهوانوردی هستیم.

وی افزود: مدیران سازمان‌های بین‌المللی و سفیران کشورهای مختلف مهمانان این رویداد خواهند بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟