مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک کرمانشاه افتتاح شد/ پهپادها به کمک پلیس می آیند


مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک کرمانشاه افتتاح شد/ پهپادها به کمک پلیس می آیند

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید و افتتاح این مرکز اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوزه استفاده از فناوری های نوین گام های مهم و ابتکاری...

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید و افتتاح این مرکز اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوزه استفاده از فناوری های نوین گام های مهم و ابتکاری انجام داده و هوشمند سازی و به روز کردن تجهیزات یکی از موارد مطرح شده است به گونه ای که هم اکنون توانسته ایم در پنج کلانتری سطح شهر کرمانشاه سامانه مانیتورینگ را راه اندازی کنیم و همکاران ما حوزه استحفاظی خود را تحت پایش قرار می دهند و امروز با همکاری شهرداری، شورای شهر و سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکز مانیتورینگ ترافیک مرکز کرمانشاه راه اندازی شد.

وی افزود: تمام خیابان ها و معابر که تردد در آن ها مشکل بوده است و دچار ترافیک سنگین است با استفاده از هوش مصنوعی و سامانه های مانیتورینگ تحت رصد و پایش قرار می گیرد و این مهم تا پایان سال ادامه دارد و در تلاش هستیم که تمام ایستگاه‌های ترافیکی داخل شهر کرمانشاه به سامانه مانیتورینگ تجهیز شوند.

حاجیان از راه اندازی اولین ایستگاه ترافیکی پلیس در میدان آزادی خبر داد و گفت: با راه اندازی اولین ایستگاه ترافیکی عملیات رصد پایش هوشمند در ۱۷ کلانتری سطح شهر اتفاق می افتد البته ما در آینده نزدیک از پهپادها در مانیتورینگ ترافیک کرمانشاه استفاده خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی از رانندگان حادثه ساز به مردم کرمانشاه اعلام می کنیم خودروهایی که با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر حرکت کنند جزو سرعت حادثه ساز محسوب می شود و در صورت مشاهده خودرو متخلف به مدت ۱۵ روز توقیف می شود و خودروهای که با سرعت بالای ۱۵۰ کیلومتر اعم ازاینکه در سطح جاده یا معابر شهری رانندگی کنند به مدت یک ماه توقیف و به عنوان افرادی که امنیت ترافیکی مردم را به خطر می اندازند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک کرمانشاه افتتاح شد/ پهپادها به کمک پلیس می آیند

در بازدید مسوولان انتظامی، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه و شورای شهر نقاط حادثه خیز آشکار سازی و مصوبات لازم در کف خیابان ها و معابر کرمانشاه به مسوولان حاضر ابلاغ شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بازدید از ورودی شهرک ده پهن در جمع خبرنگاران حاضر شد و طی سخنانی گفت: همان گونه که به مردم قول داده ایم از این پس جلسات قرارگاه کاهش تصادفات بنا به ضرورت در کف خیابان و معابر اصلی شهر برگزار می شود، متاسفانه در ورودی ده پهن و مسیر سه کیلومتری تا فرودگاه در سال گذشته 11 نفر فوتی داشته ایم که رقم بسیار بالایی است و ما در صدد هستیم با کمک مسوولان و نهادها و با اصلاحات هندسی بخشی از زیرساخت ها را تغییر دهیم.

وی افزود: در بازدید میدانی امروز پنج ایراد فنی تشخیص داده شد و مصوبات لازم جهت تغییر و اصلاح ابلاغ شد تا به مدت سه ماه نتایج اعلام شود البته تاکنون توانسته ایم 6 نقطه حادثه خیز را شناسایی و تغییرات لازم داده شده است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه


مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک کرمانشاه افتتاح شد/ پهپادها به کمک پلیس می آیند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام آخرین مهلت ثبت نام سرویس مدارس