دژاووی بیت کوین / تکرار الگوی 2021 در قیمت بیت کوین


دژاووی بیت کوین / تکرار الگوی 2021 در قیمت بیت کوین

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد الگوی قیمت بیت کوین شبیه به روند منتهی به اوج بازار صعودی 2021 است و می‌تواند پیامد مهمی برای بازار فعلی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته مارتون، مدیر انجمن CryptoQuant، هولدرهای بلندمدت بیت کوین (LTHs) روندی را نشان می‌دهند که یادآور سال 2021 است. نگهداران بلندمدت بیت کوین سرمایه‌گذارانی هستند که کوین‌های خود را بیش از 155 روز بدون استفاده نگه داشته‌اند و این مساله نشان‌دهنده اعتماد قوی آنها به سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین است. این نگهداران معمولاً به رویدادهای بازار مانند صعود یا سقوط واکنش نشان نمی‌دهند.

با این حال، افزایش اخیر قیمت به سمت یک اوج تاریخی جدید (ATH) حتی این نگهداران ثابت‌قدم را به فروش وا داشته است. نمودار زیر روند عرضه کل بیت کوین نگهداری‌شده توسط آدرس‌های هولدرهای بلندمدت طی چند سال گذشته را نشان می‌دهد.

دژاووی بیت کوین / تکرار الگوی 2021 در قیمت بیت کوین

همان‌طور که نشان داده شده است، هولدرهای بلندمدت بیت کوین بین سقوط قیمت در مه 2021 و صعود امسال در حال جمع‌آوری بودند. با این حال، با افزایش اخیر قیمت به سمت ATH جدید، بیت کوین نگهداری‌شده توسط این نگهداران بلندمدت شروع به کاهش کرده است.

درک شاخص‌ها

مهم است که توجه داشته باشید این شاخص یک تاخیر 155 روزه دارد. بنابراین، هنگامی که شاخص مذکور افزایش می‌یابد، به معنای جمع‌آوری بیت کوینی است که 155 روز پیش خریداری شده است. برای فروش، چنین تاخیری وجود ندارد؛ کوین‌‌ها به محض انتقال در شبکه از گروه خارج می‌شوند. کاهش اخیر نشان می‌دهد فشار فروش در حال حاضر شکل گرفته است.

پیامدهای بازار

به‌تازگی، با رکود قیمت بیت کوین، نگهداران بلندمدت فروش خود را کند کرده‌اند و عرضه به صورت جانبی حرکت می‌کند. مشابه این روند در سال 2021 نیز مشاهده شده است. هنگامی که نگهداران بلندمدت در سال 2021 توزیع خود را پایان دادند، این نشانه‌ای برای اوج بازار بود. الگوی مشابهی نیز در طول بازار صعودی 2017 دیده شده است. سوابق تاریخی نشان می‌دهد آخرین حرکت مسطح در عرضه هولدرهای بلندمدت می‌تواند نشانگر اوج بالقوه بازار صعودی فعلی باشد.

این فرضیه در صورتی صحیح است که توزیع نگهداران بلندمدت واقعاً پایان یافته باشد. در بازارهای صعودی قبلی، فروش شدید اولیه از سوی نگهداران بلندمدت با یک فاز توزیع کندتر که ماه‌ها به طول انجامید، دنبال شد که قبل از تثبیت و اوج بازار رخ داد. هنوز مشخص نیست که آیا تغییر روند فعلی در عرضه نگهداران بلندمدت بیت کوین با این الگوی تاریخی همخوانی دارد یا خیر.

دژاووی بیت کوین / تکرار الگوی 2021 در قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین حدوداً در سطح 62 هزار و 700 دلار معامله می‌شود که تقریباً 2 درصد در هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. با توجه به رفتار نگهداران بلندمدت که یک عامل کلیدی است، بازار همچنان به دنبال نشانه‌هایی است که ممکن است روند کلی قیمت را نشان دهد.

به طور خلاصه، روند فعلی در توزیع نگهداران بلندمدت بیت کوین مشابه اوج‌های گذشته بازار است و نشان‌دهنده خوش‌بینی محتاطانه در بین معامله‌گران است. شرکت‌کنندگان بازار باید این شاخص‌ها را به‌دقت زیر نظر بگیرند تا بتوانند تحولات بالقوه بازار را به خوبی پیش‌بینی کنند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


برای خرید ارز دیجیتال دست نگه دارید!