با تثبیت دلار چشم‌انداز نرخ‌های بهره دیدنی‌ست


با تثبیت دلار  چشم‌انداز نرخ‌های بهره دیدنی‌ست

در حالی که دلار آمریکا امروز به تثبیت رسید، اکثر ارزهای آسیایی تحرک اندکی را شاهد بودند.

با تثبیت دلار  چشم‌انداز نرخ‌های بهره دیدنی‌ست

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» همزمان با تثبیت دلار در روز سه‌شنبه، اکثر ارزهای آسیایی با تحرک اندکی همراه بودند. در همین راستا، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات آسیایی، اندکی افزایش یافتند.

و اما معامله‌گران بر آمارهای آتی تورم ایالات متحده متمرکز شدند که احتمالاً بر چشم‌انداز نرخ‌های بهره تأثیرگذار است.

گفتنی است با توجه به اینکه معامله‌گران پیش از نشانه‌های بیشتر در مورد نرخ‌های بهره‌ی ایالات متحده، عمدتاً به سمت دلار متمایل بودند، اکثر ارزهای منطقه‌ای ضررهای اخیر را در برابر ارز ایالات متحده، ادامه داده‌اند.

داده‌های PPI در اواخر روز سه‌شنبه و شاخص قیمت مصرف‌کننده در اواخر روز چهارشنبه، منتشر می‌شوند. هر دو قرائت احتمالاً در چشم‌انداز نرخ‌های بهره ایالات متحده نقش دارند و ضمنأ هر نشانه‌ای از تورم چسبنده ایالات متحده، باد مخالف بیشتری را برای ارزهای آسیایی ایجاد می‌کند.

ین ژاپن گرچه نقطه‌ی تمرکز فعالان بازار بود، اما ضعف پایدار در این ارز، معامله‌گران را نسبت به هرگونه مداخله‌ی احتمالی بیشتر از سوی دولت هوشیار کرد.

جفت دلار/ین (USD/JPY) که نشان‌دهنده‌ی قدرت این ارز البته به طور معکوس است، روز سه شنبه 0.1 درصد افزایش یافت و بالای 156 ین معامله شد.

این جفت، بخش عمده‌ای از ضررهای خود را که در اوایل ماه مه ایجاد شده بود، جبران کرده است و البته در آن زمان، بازارها در دو نوبت جداگانه شاهد مداخله‌ی مقامات در بازارهای ارزی بودند.

در حالی که معامله‌گران هم‌اکنون سطح 160 ین را به عنوان مبنای جدیدی برای مداخله‌ی دولت مشاهده کردند، صعود سریع دلار/ین (USD/JPY)، این نگرانی را برانگیخت که دولت ممکن است زودتر دست به مداخله بزند.

در بخش گزارش‌های کلیدی، داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده‌ی ژاپن حاکی از آن است که تورم کارخانه‌ها در ماه آوریل تا حد زیادی کاهش یافته که حکایت از فشار تورمی اندک بر بانک مرکزی ژاپن برای تداوم سیاست‌های سخت‌گیرانه دارد.

در کشور هند، با توجه به اینکه داده‌های روز دوشنبه نشان داد که تورم CPI این کشور در ماه آوریل ثابت ماند، جفت دلار آمریکا/روپیه هند (USD/INR) نیز جایگاه خود را در حوالی بالاترین حد خود حفظ کرد.

جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) 0.1 کاهش یافت، در حالی که دلار آمریکا/وون کره جنوبی (USD/KRW) و دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) به ترتیب 0.2٪ و 0.1٪ افزایش را ثبت کردند.

در چشم‌انداز ارز کشور اژدها، جفت دلار/یوان (USD/CNY) با رشد 0.1 درصدی همراه بود که البته این افزایش ناشی از تشدید احساسات نسبت به چین در پی نکول در پرداخت اوراق قرضه‌ی یکی از توسعه‌دهندگان اصلی املاک اتفاق افتاد.

و اما با وجود تلاش‌های مکرر پکن برای حمایت از این بخش، از جمله برنامه‌هایی برای انتشار گسترده‌ی اوراق قرضه به ارزش 1 تریلیون یوان (138 میلیارد دلار)، رکود پایدار و طولانی‌مدت در بازار ملک، نقطه کلیدی فشار بر اقتصاد چین بوده است. ناگفته نماند که تعداد زیادی از شهرهای بزرگ چین در دو هفته‌ی گذشته، محدودیت‌های خرید خانه را کاهش داده‌اند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تل‌آویوبه تکاپو افتاد/ وحشت از خطرقرارگیری در لیست سیاه سازمان ملل