قلعه تاریخی گرسماسر


قلعه تاریخی گرسماسر

قلعه تاریخی گرسماسر در روستای گرسماسر واقع شده است . گرسماسر روستایی است با طبیعتی بکر که از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر محسوب می‌شود و در استان مازندران قرار دارد. این روستا از جاذبه‌های زیادی برخوردار است که از...

قلعه تاریخی گرسماسر در روستای گرسماسر واقع شده است . گرسماسر روستایی است با طبیعتی بکر که از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر محسوب می‌شود و در استان مازندران قرار دارد. این روستا از جاذبه‌های زیادی برخوردار است که از مهم ترین آن ها می‌توان به قلعه‌ی تاریخی گرسماسر اشاره کرد.

قلعه تاریخی گرسماسر

قلعه‌گرسماسر از مکان های دیدنی رامسر در روستای گرسماسر است و از آن تنها بقایایی در اطراف روستا باقی مانده است. گرزمان سر به معنی مکانی در بالای بهشت است که از موقعیت طبیعی محل استقرار این قلعه برداشت‌ شده و گرزمان سر به مرور زمان، به گرسماسر تغییر یافته است. به احتمال زیاد، این قلعه از آثار تاریخی دوره حسن صباح است. بقایای دیوار قلعه گرزمان هنوز باقی مانده است. این قلعه از سنگ و ملاط بر روی قله مخروطی سنگی ساخته شده است. این قلعه، بر تمام منطقه پیرامونی تسلط دارد. قلعه گرسماسر با قدمتی بیش از ۱۰ قرن در مجاورت این روستای باصفا قرار دارد.

قلعه تاریخی گرسماسر

منطقه گرسماسر

گرسماسر منطقه پر از دشت‌های پرگل و چشمه‌های پرآب کوچک و بزرگ است. معروفترین ارتفاعات روستا کوه سماموس است که در دامنه ی شرقی گرسماسر قرار دارد. این روستا یکی از بهترین مسیرهای صعود به این قله ی زیبا است برای همین کوهنوردان بسیاری برای صعود به این کوه راهی این روستای زیبا می شوند. روستای جواهرده نیز در ضلع شمال غربی آن واقع شده است.

چشمه های امیرخانی که جزو چشمه های آب معدنی سرد از جمله جاذبه های طبیعی اطراف روستای گرسماسر است. گل گاوزبان یکی از منابع درآمد مردم روستاست و اگر در روستا بگردید عسل، چادرشب، نمد، زنبیل و جاجیم هم پیدا می کنید. روستای گرسماسر در فصل بهار، تابستان و پاییز چشم انداز فوق العاده ای دارد. ارتفاعات پوشیده از درختان انبوه منظره ی حیرت انگیزی دارد.

گرسماسر در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر قرار دارد. با قرار گرفتن در مسیر رامسر به کتالم بعد از گذشت تقریبی ۴۰ کیلومتر جنگلی زیبا مشاهده خواهید کرد که امتداد آن به ییلاق گرسماسر می رسد. این مسیر جنگلی و بسیار زیبا و بکر است.

قلعه تاریخی گرسماسر

قلعه تاریخی گرسماسر



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیوارهای زندان اسکندر مقدونی مرمت شد