بلینکن: آنچه پوتین در اوکراین ویران کرد روسیه باید و باید برای بازسازی بپردازد


بلینکن: آنچه پوتین در اوکراین ویران کرد روسیه باید و باید برای بازسازی بپردازد

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا قصد دارد دارایی های روسیه را برای بازسازی اوکراین مصادره کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در موسسه پلی تکنیک ایگور سیکورسکی کیف در اوکراین گفت: کنگره به ما این اختیار را داده است که دارایی های روسیه در آمریکا را مصادره کنیم. ما قصد داریم از آن استفاده کنیم. آنچه پوتین در اوکراین ویران کرد، روسیه باید و باید برای بازسازی بپردازد.

خبر مرتبط
سفر بلینکن به کی‌یف/ ماموریت وزیر خارجه آمریکا در اوکراین چیست؟

وزیر خارجه آمریکا وارد کی‌یف- پایتخت اوکراین- شد.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: واشنگتن در حال همکاری با سایر کشورهای گروه ۷ است تا آنها نیز چنین کاری با «دارایی‌های مستقل روسیه» انجام دهند.

بلینکن گفت: «گروه ۷ می‌تواند از میلیاردها دلار دارایی روسیه استفاده کند و پیامی قدرتمند به پوتین بفرستد که زمان به نفع او نیست».

به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات بلینکن پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بیان می‌شود که در آن بلینکن «تعهد ایالات متحده آمریکا به بازسازی اوکراین» را تکرار کرد.

وزیر امور خارجه دولت جو بایدن همچنین خطاب به مردم اوکراین، حمایت قاطع دولت بایدن از این کشور را در میان پیشروی های اخیر روسیه در خارکف تکرار کرد و گفت: "من با یک پیام به اوکراین آمده ام. شما تنها نیستید."

این سخنرانی پس از آن صورت گرفت که کنگره و کاخ سفید بسته کمک مالی شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کردند و اتحادیه اروپا نیز بسته مالی تا سقف ۵۴ میلیارد دلار را تصویب کرد.

بلینکن سخنرانی خود را بر ایجاد زیرساخت های امنیتی و اقتصادی در اوکراین برای هموار کردن مسیر پذیرش ناتو متمرکز کرد.

وی گفت: «زمانی که نشست واشنگتن را در ماه جولای برگزار کنیم، گام‌های ملموسی برای افزایش نقش ناتو در ایجاد یک نیروی انعطاف‌پذیر و توانمند اوکراینی و حمایت از اصلاحات جاری آن که اوکراین را در این ائتلاف ادغام می‌کند، خواهیم برداشت».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: روسیه با سلاح‌های ارسالی از ایران، چین و کره شمالی در اوکراین می‌جنگد. او مرحله کنونی عملیات ویژه نظامی روسیه را برای کی یف حیاتی خواند و اذعان کرد که ماه‌های آتی نیازمند کارهای زیادی از سوی اوکراین است.

وزیر خارجه دولت بایدن تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا، اوکراین را به ناتو نزدیکتر می کند و سپس آن را به ائتلاف وارد می کند .

وزیر خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد که ایالات متحده آمریکا با شرکای خود برای ارائه سیستم های دفاع هوایی اضافی به اوکراین کار می کند. به گفته او، کمک های اضافی آمریکا به کی یف در روزهای آینده به میدان نبرد خواهد رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...