واکنش مصر به ادعای اسرائیل درباره گذرگاه رفح


واکنش مصر به ادعای اسرائیل درباره گذرگاه رفح

اقتصادنیوز: وزیر خارجه مصر نسبت به ادعای اسرائیل در جهت مقصر جلوه دادن قاهره در موضوع بسته ماندن گذرگاه رفح، واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در واکنش به اظهارات «یسرائیل کاتس» همتای صهیونیست خود گفت: کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح و عملیات نظامی در مجاورت آن دلیل اصلی ناتوانی در رساندن کمک‌ها به نوار غزه است.

خبر مرتبط
ادعای عجیب تل‌آویو درباره بحران انسانی در غزه/اسرائیل توپ را در زمین مصر انداخت!

اقتصادنیوز: وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد: وظیفه اجتناب از بحران انسانی در غزه «اکنون بر دوش دوستان مصری ماست».

وزیر امور خارجه مصر افزود: ما از اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر می‌خواهیم اجازه دهد کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های زمینی تحت کنترل خود وارد نوار غزه شوند.

شبکه العربیه نیز به نقل از یک مقام مصری در این باره اعلام کرد: اظهارات وزیر خارجه اسرائیل مبنی بر مسئول دانستن مصر در ارتباط با بسته شدن گذرگاه رفح نادرست است.

این مقام مصری تاکید کرد: گذرگاه رفح در نتیجه تشدید تنش‌ها توسط اسرائیل بسته شد و قاهره در این زمینه مسئول نیست.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی تلاش کرد برای کاهش فشارهای بین‌المللی روی رژیم اسرائیل، مصر را مقصر بسته ماندن گذرگاه رفح جلوه دهد.

یسرائیل کاتس اعلام کرد: این مصر است که باید گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز کند نه اسرائیل.

کاتس در تلاش برای فرار از مسئولیت فاجعه انسانی در نوار غزه مدعی شد: اکنون کلید جلوگیری از وقوع یک بحران انسانی در نوار غزه در دستان مصر است.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

مصر بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کلاهبرداری برای آزادی یک زندانی تهرانی