تمدید وضعیت اضطراری مربوط به یمن توسط بایدن


تمدید وضعیت اضطراری مربوط به یمن توسط بایدن

اقتصادنیوز: ئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با یمن را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نامه ای به کنگره این کشور نوشت: در ۱۶ مه ۲۰۱۲، با فرمان اجرایی ۱۳۶۱۱، رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (۵۰ U.S.C. ۱۷۰۱ ) برای مقابله با تهدید غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی کشور، وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با اقدامات و سیاست های برخی از اعضای دولت یمن و سایرین که صلح، امنیت و ثبات یمن را تهدید می کند، اعلام کرد.

خبر مرتبط
هشدار نیروهای مسلح یمن به آمریکا و اسرائیل/ عملیات نظامی بی‌سابقه در صورت تداوم تجاوز به غزه

انصارالله یمن به اسرائیل و آمریکا هشدار داد که در صورت ادامه حملات به غزه، با عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شوند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این اقدامات شامل ممانعت از روند سیاسی در یمن و ممانعت از اجرای توافقنامه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ بین دولت یمن و مخالفان آن است که انتقال مسالمت آمیز قدرت را فراهم می کند و خواسته های مشروع یمن و مردم این کشور را برآورده کند.

او تصریح کرد: اقدامات و سیاست های برخی از اعضای سابق دولت یمن و سایرین در تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

بایدن ادامه داد: به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۶۱۱ در ۱۶ مه ۲۰۱۲، برای مقابله با این تهدید باید پس از ۱۶ می ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و این وضعیت تمدید می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


هواپیما‌های آمریکا و انگلیس غرب یمن را بمباران کردند