تغییر در قوانین آمریکا: آیا خودروهای الکتریکی گران‌تر می‌شوند؟


تغییر در قوانین آمریکا: آیا خودروهای الکتریکی گران‌تر می‌شوند؟

ایتنا - تعرفه خودروهای برقی چینی به طور مشخص از 25 درصد کنونی به 100 درصد افزایش خواهند یافت. این می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر بازار خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده داشته باشد، زیرا برخی از تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی مانند پلستار و ولوو در چین خودرو می‌سازند و برخی دیگر برای تولید به قطعات و باتری‌های چینی متکی هستند.

قیمت خودروهای برقی در حال حاضر به سمت گران شدن گرایش پیدا کرده است، و یک حکم جدید دولت بایدن می‌تواند قدری بر شدت این روند بیفزاید، حداقل برای برخی از خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده. طبق گزارش وال استریت ژورنال، رئیس‌جمهور احتمالاٌ افزایش تعرفه‌ها را بر روی کالاهای چینی به‌زودی اعلام خواهد کرد، که موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

به گزارش ایتنا، تعرفه خودروهای برقی چینی به طور مشخص از 25 درصد کنونی به 100 درصد افزایش خواهند یافت. این می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر بازار خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده داشته باشد، زیرا برخی از تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی مانند پلستار و ولوو در چین خودرو می‌سازند و برخی دیگر برای تولید به قطعات و باتری‌های چینی متکی هستند.

اما سازندگان EV چگونه واکنش نشان خواهند داد؟ ممکن است تولیدکنندگان خودروهای برقی برای اجتناب از تعرفه، تولید را به کشور دیگری انتقال دهند، و یا اینکه هزینه ناشی از تعرفه‌ها را به مشتری تحمیل کنند. مشخص نیست که خودروسازان در پی این تغییر چه تصمیمی خواهند گرفت.


چه آینده‌ای ممکن است در انتظار سازندگان EV باشد

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، رئیس جمهور آمریکا یک تعرفه 60 درصدی دیگر را هم بر هر کالایی که از چین وارد می‌شود در نظر گرفته است. چنین تصمیمی می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای بر خرید خودروهای برقی در آینده داشته باشد. البته این می‌تواند برای صیانت از مشاغل تولیدی در ایالات متحده خوب باشد، اما تحمل افزایش هزینه‌ها برای مشتریان آسان نخواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...