تفاله قهوه را دور نریزید؛ با آن خانه بسازید!


تفاله قهوه را دور نریزید؛ با آن خانه بسازید!

کشف اخیر دانشمندان حاکی از آن است که می‌توان با فرآوری و افزودن تفاله‌های قهوه به مخلوط بتن، ماده‌ای ۳۰ درصد قوی‌تر از بتن تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محققان استرالیایی کشف کردند که می‌توان با فرآوری و افزودن تفاله‌های قهوه به مخلوط بتن، ماده‌ای ۳۰ درصد قوی‌تر از بتن تولید کرد. دستورالعمل هوشمندانه این محققان استرالیایی می‌تواند چندین مشکل را همزمان حل کند.

هر ساله جهان ۱۰ میلیارد کیلوگرم ضایعات قهوه در سطح جهان تولید می‌کند که بیشتر آن‌ها در محل‌های دفن زباله ریخته می‌شوند. بنابر گفته راجیو رویچند، مهندس دانشگاه RMIT، دفع زباله‌های آلی یک چالش زیست‌محیطی است؛ این زباله‌ها مقادیر زیادی گازهای گلخانه‌ای از جمله متان و دی اکسید کربن منتشر می‌کنند که به تغییرات آب و هوایی دامن می‌زند.

تفاله قهوه را دور نریزید؛ با آن خانه بسازید!

با رونق بازار ساخت و ساز در سطح جهانی، تقاضای روزافزونی برای بتن وجود دارد که باعث ایجاد مجموعه دیگری از چالش‌های زیست محیطی می‌شود. بنابر گفته جی لی، مهندس RMIT، استخراج مداوم شن و ماسه طبیعی در سراسر جهان که معمولاً از بستر رودخانه‌ها و سواحل گرفته می‌شود، برای برآورده کردن تقاضاهای رو به رشد صنعت ساخت و ساز تأثیر زیادی بر محیط زیست دارد.

در نتیجه چالش‌های زیست محیطی، محققان استرالیایی دست به آزمایش‌هایی زدند که در نهایت منجر به کشف تاثیر شگفت‌انگیز تفاله قهوه بر روی بتن شد.

این تیم همچنین در حال کار بر روی ایجاد بیوچار از سایر منابع ضایعات آلی، از جمله چوب، ضایعات مواد غذایی و زباله‌های کشاورزی است.

منبع: SCIENCE ALERT

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906790

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش