صبحانه خبری، 26 اردیبهشت 1403؛ از محکومیت وزیر سابق کشاورزی به سه سال زندان تا تایید طرح «شفافیت قوا» توسط مجمع تشخیص


صبحانه خبری، 26 اردیبهشت 1403؛ از محکومیت وزیر سابق کشاورزی به سه سال زندان تا تایید طرح «شفافیت قوا» توسط مجمع تشخیص

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. گروسی: ایران برای اولین بار تمایل به گفتگوی جدی با ما پیدا کردهبه گفته مدیرکل آژانس، ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته...

صبحانه خبری، 26 اردیبهشت 1403؛ از محکومیت وزیر سابق کشاورزی به سه سال زندان تا تایید طرح «شفافیت قوا» توسط مجمع تشخیص

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گروسی: ایران برای اولین بار تمایل به گفتگوی جدی با ما پیدا کرده
به گفته مدیرکل آژانس، ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته تمایل خود را برای شرکت در "گفتگوی جدی" با این نهاد سازمان ملل نشان داده است و این نشانه ای است که تهران به دنبال کاهش تنش با ایالات متحده است.

تایید طرح «شفافیت قوا» توسط مجمع تشخیص
هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی اصلاحات مجلس درخصوص تبصره ۲ ماده ۲ طرح شفافیت قوای سه گانه، آن را مغایر سیاست‌های کلی نظام تشخیص نداد.

واکنش شورای نگهبان به نامه روحانی؟
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در خصوص انتشار دلایل ردصلاحیت‌ها نیازمند مجوز قانونی هستیم. البته موارد را به خودشان اطلاع می‌دهیم چراکه حق خودشان است که بدانند. در انتخابات اخیر ۱۰ هزار ملاقات و تماس در موضوع بررسی صلاحیت‌ها صورت گرفت.

رشته تحصیلی دکتری امربه‌معروف و نهی‌ از منکر
مهران صمدی رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر گفت: قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به‌ عنوان رشته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود.

خشکاندن عمدی ۱۶ هزار درخت در پارک‌های جنگلی تهران
محمد متینی‌زاده، عضو هیئت‌علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور از مشکلات درختان پارک چیتگر گفت. به‌گفته او، طبق آماری که سال گذشته از سوی منابع طبیعی استان تهران منتشر شد، حدود ۱۶ هزار پایه درخت در پارک‌های جنگلی خشک شده بودند که عدد بسیار قابل‌توجهی است.

مرگ ۲۶ هزار نفر در ۳۳ شهر به‌دلیل آلودگی هوا
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست می‌گوید: «در بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت در ۳۳ شهر( سال ۱۴۰۱)، بیش از ۲۶ هزار نفر به‌دلیل مرگ‌ومیر منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست دادند که خسارت معادل آن ۱۱.۳ میلیارد دلار برآورد شده است، طبق این گزارش تهران بیش از ۶ هزار مرگ‌ومیر منتسب به آلودگی هوا داشته که خسارت معادل آن ۳ میلیارد دلار است.»

محکومیت وزیر سابق کشاورزی به سه سال زندان
قاضی‌القضات تصریح کرد: در مقوله دانه‌درشت‌ها که مورد تاکید شما دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مرّ قانون داشته‌ایم؛ در همین قضیه وزیر سابقی که اشاره کردید (سوال دانشجویان در مورد پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی بود) بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده به سه سال حبس محکوم گردید؛ در کل، در این پرونده برای ۸ نفر اعم از وزیر و معاون وزیر، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده ۴۷۷ از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

خبرگزاری دولت: دلار در بازار غیر رسمی وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد
ایرنا نوشت: بر خلاف اظهار نظر دلالان ارز که معتقد بودند تا پایان اردیبهشت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان عبور خواهد کرد، قیمت هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ارز با ورود به کانال ۵۸ هزار تومان به نرخ ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

تسنیم: ۱۲۰ نفر از نمایندگان با ریاست قالیباف موافق‌اند
تسنیم نوشت: یکی از این منتخبین گفت که ۱۲۰ نفر از نمایندگان که تاکنون حضور خود در فراکسیون اکثریت را قطعی کرده‌اند با ریاست آقای قالیباف موافق‌اند. یکی دیگر از منتخبین مجلس دوازدهم نیز از انصراف علی نیکزاد از کاندیداتوری ریاست مجلس دوازدهم خبر داد و گفت که آقای نیکزاد تمایل بیشتری به حضور در جایگاه نایب رئیسی مجلس دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش