چگونه با گوشی آیفون یا اندروید بفهمیم که ما را ردیابی می‌کنند


چگونه با گوشی آیفون یا اندروید بفهمیم که ما را ردیابی می‌کنند

آیفون‌هایی با آپدیت iOS ۱۷.۵ و دستگاه‌های اندرویدی نسخه ۶.۰ به بالا درصورتی که ردیاب‌های غیرمجاز در نزدیکی کاربرانشان فعال باشد، به آنها هشدار خواهند داد.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که با همکاری گوگل، به کمک کاربران خواهد آمد تا اگر ردیابی در نزدیکی آن‌ها فعال باشد، با دریافت هشداری از این موضوع مطلع شوند و ضمن دریافت پیغام، دستورالعمل‌هایی برای نحوه غیرفعال کردن آن دریافت می‌کنند. این قابلیت در آپدیت iOS ۱۷.۵ و در دستگاه‌های اندرویدی با نسخه ۶.۰ یا جدیدتر قابل استفاده خواهد بود.

به نقل از دیجیاتو، در این بیانیه به این نکته اشاره شده که کوپرتینویی‌ها با همکاری گوگل برنامه‌ای با نام «تشخیص ردیاب‌های ناخواسته موقعیت مکانی » (DULT) را راه‌اندازی کرده‌اند که برای جلوگیری از سوءاستفاده ردیاب‌های بلوتوثی مانند ایرتگ برای ردیابی افراد بدون اطلاع آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونه با گوشی آیفون یا اندروید بفهمیم که ما را ردیابی می‌کنند

درسال ۲۰۲۱ گجت ایرتگ به دنیا معرفی شده و سریعا در میان کاربران محبوب شد. تا جایی که افراد آن را به کلید، چمدان یا حتی ماشین خود متصل کرده و با بهره‌گیری از شبکه جهانی دستگاه‌های اپل و سیگنال‌های بلوتوثی برای یافتن مکان شیء موردنظر خود استفاده می کردند و البته برخی نیز از این ایرتگ‌ها برای تعقیب غیرمجاز افراد بهره بردند. پس از آن شرکت‌هایی مثل موتورولا نیز ردیاب‌های بلوتوثی خود را ساخته‌اند.

اما حالا این شرکت‌ها با برنامه DULT ا برای استفاده از قابلیت «Find My» اپل و گوگل، باید مقررات این دو شرکت را نیز بپذیرند؛ یکی از مقررات مذکور، ارائه هشدارهای لازم به کاربر هنگام ردیابی غیرمجاز است. از سوی دیگر شرکت‌های سامسونگ، Chipolo و Pebblebee نیز از این برنامه پشتیبانی خواهند کرد.

۵۴۳۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906690

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی