علت کمبود نقدینگی خودروسازان چیست؟


علت کمبود نقدینگی خودروسازان چیست؟

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تشدید کمبود نقدینگی خودروسازان را ناشی از مدیریت دولتی، عدم ثبات مدیریتی و همچنین حجم بالای استخدام‌های گرفته در این شرکت‌ها دانست.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید شمس الدین حسینی» رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کاهش تولید خودروسازان به دلیل کمبود نقدینگی و همچنین نقش قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در حل این مسئله اظهار کرد: در حال حاضر یکی از صنایعی که سالانه دو مصوبه پیرامون آن در شورایعالی پول و اعتبار به تصویب می‌رسد، صنعت خودروی کشور است. این صنعت در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته و تاکنون هم ظرفیت‌های مطلوبی را ایجاد کرده، اما در کنار این مزیت‌ها کاستی‌های فراوانی هم دارد که باعث تضعیف آن شده است.

چرا خودروسازان با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند؟
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تاکید کرد: کسری نقدینگی در صنعت خودرو به دلیل سیاسا‌های بانکی و اعتباری نیست، بلکه ناشی از اقدامات غلطی همچون حجم بالای استخدام‌های صورت گرفته، مدیریت دولتی، روش‌های تامین مالی نادرست، عدم ثبات مدیریت و همچنین مقیاس وسیع و یا جایابی اشتباه واحد‌های تولید فعال در این صنعت از جمله مواردی هستند که باعث تشدید این چالش شده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های خودروسازی کشور می‌توانند با بهره مندی ظرفیت قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و همچنین استفاده از روش‌های به تامین مالی نوین در مسیری گام بردارند که هم فشار را از روی دوش نظام بانکی کشور بردارند و هم اینکه به نقطه‌ای برسند که منابعی که صرف تجهیز تولید خود می‌کنند را به بانک‌ها بازگردانند.

پایان پیام//




ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...