رشد عجیب هزینه‌های درمان مصدومان ترافیکی


رشد عجیب هزینه‌های درمان مصدومان ترافیکی

به گزارش « اخبار خودرو » ، علیرضا کافی در سرمقاله روز ( چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « رشد عجیب هزینه‌های درمان مصدومان ترافیکی » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

هزینه‌های درمان مصدومان حوادث ترافیکی برعهده وزارت بهداشت است و البته متولی بهداشت و درمان در کشور نیز این هزینه‌ها را از شرکت‌های بیمه صادرکننده بیمه‌نامه شخص ثالث دریافت می‌کند.

آمارها نشان می‌دهند در سال ۹۸ دولت کمتر از هزارمیلیارد تومان در سال برای درمان مصدومان حوادث ترافیکی هزینه کرده بود و از هزار میلیارد تومانی که از بیمه‌ها گرفته بود مبلغی نیز مازاد آمد. اما امسال وزارت بهداشت از هزینه‌کرد ۱۰هزار میلیارد تومان در سال گذشته خبر داده و گفته است بیمه‌ها کمی بیش‌از سه‌هزار میلیارد را پرداخت کرده‌اند.

این رشد عجیب در هزینه‌ها از چند وجه قابل تامل است؛ پیش از هر چیز این سوال مطرح می‌شود آیا طی ۴سال گذشته یکباره تعداد مصدومان حوادث ترافیکی افزایش چند ‌برابری پیدا کرده یا هزینه‌های درمان تا این حد بالا رفته است که پرداختی بیمه‌ها باید به ده‌برابر برسد؟

نکته حائزاهمیت در چنین مواردی لزوم متفاوت بودن ارائه‌دهنده خدمت با خریدار خدمت است. به‌نظر می‌رسد در مواردی از این دست باید بیمه‌ها بر هزینه‌کرد پولی که پرداخت می‌کنند، نظارت داشته باشند و آمار حوادث و مصدومان در پرتالی قابل‌دسترس در اختیار بیمه و حتی مردم قرار بگیرد.

اگرچه برخی اظهارنظرها در اخبار رسمی حکایت از هزینه کردن این بودجه در پروژه‌های عمرانی دارد و در نهایت مردم از آن منتفع شده‌اند اما باید بر لزوم گردش مالی صحیح پرداختی بیمه‌ها نیز توجه داشت تا صنعت بیمه نیز متضرر نشود، همان اتفاقی که طی سال‌های اخیر در حال رخ دادن است و به دلیل زیان‌ده بودن صدور بیمه شخص‌ثالث تمایلی به صدور این دین بیمه‌نامه‌ها ندارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اختلاف قیمت دنا پلاس از کارخانه تا بازار