پرداخت مالیات در 15 قسط امکانپذیر شد


پرداخت مالیات در 15 قسط امکانپذیر شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت مالیات در ۱۵ قسط یعنی سه برابر سال گذشته خبر داد.

به گزارش بورس نیوز، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت مالیات در ۱۵ قسط یعنی سه برابر سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و تعامل حداکثری با اصناف و مشاغل خبر داد.

به گزارش بازار، سید محمدهادی سبحانیان در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و تعامل حداکثری با اصناف و مشاغل برای اولین بار سازمان مالیاتی امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط (سه برابر سال گذشته) را فراهم کرد.

سبحانیان در این باره گفته که به‌منظور تسهیل تکالیف مشاغل خرد و تکریم مؤدیان، جهش تولید با مشارکت مردم و برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده مشمول استفاده از تسهیلات تبصره ماده (۱۰۰) هستند.

به گفته وی، صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده می‌کنند، ضمن اینکه مالیاتشان به صورت مقطوع تعیین می‌شود، از مزایایی، چون عدم نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی، تکمیل جداول درآمد و هزینه و نگهداری اسناد و مدارک و عدم امکان ورود به پرونده توسط ادارات و رسیدگی توسط مأموران مالیاتی برخوردار می‌شوند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی امکان تقسیط بلندمدت مالیات نسبت به دوره‌های گذشته و افزایش سقف بخشودگی جرائم مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه را از دیگر مزایای تبصره ماده (۱۰۰) دانست و گفته است: چنانچه مؤدی بدهی نداشته باشد می‌تواند مالیات مقطوع یا ابرازی خود را در ۱۰ قسط به صورت مساوی پرداخت نماید. همچنین هر مؤدی که از چک الکترونیک استفاده نماید (فارغ از اینکه بدهی داشته باشد یا نداشته باشد) می‌تواند مالیات مقطوع خود را در ۱۵ قسط پرداخت کنند.

پرداخت مالیات در 15 قسط امکانپذیر شد

اشتراک گذاری :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشاورزی ایران در دولت شهید رئیسی پیشرو بود