آیا دوربین پرچمدار جدید سامسونگ ضعیف‌تر از نسخه قبلی است؟


آیا دوربین پرچمدار جدید سامسونگ ضعیف‌تر از نسخه قبلی است؟

ایتنا - شرکت سامسونگ قصد دارد پرچمدار جدید خود، گلکسی S25 اولترا را با کاهش یکی از دوربین‌ها نسبت به مدل قبلی به بازار عرضه کند.


بنا بر گزارش‌های یک منبع افشاگر در ایکس، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر از مجموعه دوربین‌های S25 اولترا حذف شده است.

به نظر می‌رسد هدف سامسونگ این است که کاربران را متقاعد کند دوربین اصلی گوشی می‌تواند تصاویر را با زوم 3 برابری نیز ثبت کند.

برای دستیابی به این هدف، سامسونگ پردازنده دوربین پرچمدار جدید خود را ارتقا داده و از همان رزولوشن و اندازه سنسور دوربین نسخه قبلی در S24 اولترا بهره خواهد برد. با این حال، گفته می‌شود ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف در S25 بهبود خواهد یافت. علاوه بر این، دوربین فوق عریض احتمالاً مشابه نسل قبل خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ در حال آزمایش یک دوربین زوم پریسکوپ با دو فوکال ثابت و زوم متغیر در گلکسی S25 اولترا است. این به معنای آن است که دوربین زوم دارای دو حالت زوم ثابت با نسبت‌های مختلف خواهد بود.

یک حالت می‌تواند بین ۴ تا ۵ برابر و حالت دیگر بین ۶ تا ۷ برابر زوم کند. کاربران می‌توانند بین این دو فوکال برای زوم کردن انتخاب کنند، اما این با قابلیت زوم متغیر مداوم متفاوت است. جالب آنکه از این تکنولوژی در گوشی سونی اکسپریا 1 V که یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۴ است، نیز استفاده شده است.

در مجموع، گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، با وجود کاهش تعداد دوربین‌ها، از نظر عملکرد دوربین و قابلیت‌های زوم، پیشرفت‌هایی را تجربه خواهد کرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)