انتشار یک میلیون توکن جدید از ماه آوریل در بازار ارز دیجیتال


انتشار یک میلیون توکن جدید از ماه آوریل در بازار ارز دیجیتال

در آوریل سال جاری، حجم زیادی از پروژه‌های میم کوینی در شبکه‌های اتریوم و سولانا عرضه شده‌اند. این مساله نگرانی‌هایی درباره آینده بازار ارز دیجیتال، ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیش از یک میلیون توکن جدید از ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی تاکنون در بازار ارز دیجیتال ساخته شده است. از میان این توکن‌های جدید، ۳۷۰ هزار توکن در شبکه اتریوم و ۶۴۰ هزار توکن جدید که عمدتاً میم کوین هستند، در شبکه سولانا عرضه شده است.

افزایش عرضه توکن در شبکه اتریوم و سولانا

مجموع ۳۷۲ هزار و ۶۴۲ توکن جدید در شبکه اتریوم و از ابتدای ماه آوریل عرضه شده‌ است. از این میان، ۸۸ درصد از توکن‌ها در شبکه لایه دوم بلاکچین کوین‌بیس منتشر شده است. لایه دوم این شبکه با حجم بالایی از افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران پرریسک به‌ علت هزینه پایین شبکه برای عرضه میم کوین در ماه‌های اخیر مواجه شده است.

آمار مشابهی نیز از سوی مدیر کویس‌بیس در چهاردهم ماه مه در شبکه اجتماعی X منتشر شده است. بر اساس پست کانر گروگان، حجم عرضه در این لایه دوم بلاکچین در شبکه اتریوم، دو برابر بازه هشت‌ساله ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ بوده است. مجموع ارزش کلی قفل‌شده (TVL) در بیس، با رشد ۶۳۰ درصدی از ابتدای سال جاری میلادی مواجه شده و دلیل اصلی آن، موج عرضه پروژه‌های میم‌ کوینی بوده است.

e9e283c2-3378-4be6-9071-e150c89f8099

در شبکه سولانا نیز، ۶۴۳ هزار و ۲۲۷ هزار توکن جدید در همین بازه زمانی عرضه شده است. از مجموع توکن‌های جدید منتشرشده در شبکه سولانا، 466 هزار و 914 عدد متعلق به توکن‌های میم کوینی بودند. در وب‌سایت مشهور coinmarketcap نیز، اغلب 500 توکن لیست‌شده جدید در یک ماه اخیر متعلق به میم کوین‌ها بوده است. همچنین، پلتفرم تحلیلی CoinGecko به‌تازگی بخشی از وب‌سایت خود را به میم کوین‌ها اختصاص داده و در آن کوین‌های متفاوت در این بازار را با ارزش بازاری 52.7 میلیارد دلار، لیست کرده است. این میزان حدود نصف ارزش بازاری استیبل کوین مشهور تتر است.

237560d0-3129-462f-9295-0063c35ecd76

نظرات منفی درباره افزایش میم کوین‌ها در بازار ارز دیجیتال

در یک ماه اخیر، توجه به بازار میم کوین مجدد جلب شده است و اغلب میم کوین‌ها با رشد قیمتی در هفته گذشته مواجه شده‌اند. برخی باور دارند افزایش پروژه‌های میم کوین به‌ معنی افزایش کلاهبرداری (اسکم) و فعالیت‌های مشکوک است. بررسی جدید مجله کوین تلگراف نشان می‌دهد از هر ۶ پروژه میم کوینی در بازار ارز دیجیتال، مشخص می‌شود حداقل یک پروژه، کلاهبرداری بوده است. بر اساس بررسی وب‌سایت BlockAid، بیش از 50 درصد توکن‌های پیش‌فروش در ماه‌های نوامبر و فوریه در شبکه سولانا مشکوک و با هدف کلاهبرداری بودند. مخالفان افزایش ارزش بازاری میم کوین‌ها باور دارند این مبالغ می‌توانستند درعوض در پروژه‌های مناسب و آینده‌دار سرمایه‌گذاری شوند، اما بسیاری از این مبالغ اکنون در اختیار کلاهبرداران خواهد بود. بسیاری نیز باور دارند که رشد این پروژه‌های کوتاه‌مدت، هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت در پروژه‌های ارز دیجیتال را دچار مشکل می‌کند.

اخبار حوزه رمز ارز ها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)