گیمرها بیشتر کارت گرافیک چند گیگابایتی می‌خرند؟


گیمرها بیشتر کارت گرافیک چند گیگابایتی می‌خرند؟

چندی قبل یک رسانه مشهور دنیای سخت‌افزار دست به یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان خود زده که با نتایج جالبی همراه بوده است. ظاهراً اغلب گیمرهایی که به گیمینگ 4K Ultra HD می‌پردازند، حداقل یک کارت گرافیک 16 گیگابایت دارند. جزئیات جالب را در ادامه خبر...

چندی قبل یک رسانه مشهور دنیای سخت‌افزار دست به یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان خود زده که با نتایج جالبی همراه بوده است. ظاهراً اغلب گیمرهایی که به گیمینگ 4K Ultra HD می‌پردازند، حداقل یک کارت گرافیک 16 گیگابایت دارند. جزئیات جالب را در ادامه خبر ببینید.

اغلب بازدیدکنندگان رسانه TechPowerUp در پاسخ به نظرسنجی که در صفحه اصلی انجام شد، اعلام کرده‌اند دست کم یک کارت گرافیک با 16 گیگابایت حافظه ویدئویی یا بیشتر برای گیمینگ 4K دارند. این نظرسنجی به طور مشخص گیمرهای با مانیتورهای عریض 16:9 را هدف گرفته بود.

حجم حافظه ویدئویی کارت های مورد استفاده گیمرها

گزینه‌های رای‌دهندگان شامل حجم‌های مختلف حافظه ویدئویی بود که از 6 گیگابایت یا کمتر گرفته تا بیش از 16 گیگابایت را در بر می‌گرفت. در این نظرسنجی جمعاً بیش از 32 هزار نظر شرکت کرده‌اند که حدود 40 درصد اهل گیمینگ 4K نبودند.

گیمرها بیشتر کارت گرافیک چند گیگابایتی می‌خرند؟

نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد اغلب گیمرهای 4K یک کارت گرافیک با بیش از 16 گیگابایت حافظه ویدئویی داشته‌اند و کارت‌های 16 گیگابایتی در رتبه دوم قرار دارند. به طور دقیق‌تر 16 درصد کل شرکت‌کننده‌ها یک کارت گرافیک با 16 گیگابایت یا بیشتر حافظه ویدئویی داشته‌اند. سهم کارت‌های گرافیک 12 گیگابایتی هم 11 درصد بوده است.

همانطور که نمودار فوق نشان می‌دهد، تنها 4.4 درصد شرکت‌کننده‌ها یک کارت گرافیک 6 گیگابایتی یا کمتر داشته‌اند.

این نظرسنجی ظاهراً نشان می‌دهد امروزه اغلب گیمرها برای گیمینگ 4K دست کم یک کارت گرافیک 16 گیگابایتی انتخاب می‌کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین رایانه زنده جهان با 16 مغز رشد یافته