ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی چیست؟


ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی چیست؟

یک مسئول آموزش و پرورش درباره نگرانی دانش‌آموزان و والدین از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی امسال توضیحانی را ارائه داد.

به گزارش دلگرم به نقل از خبرآنلاین: رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش از امنیت کامل امتحانات نهایی ۱۴۰۳ با قرنطینه طراحان سؤال خبر داد.

تسنیم در خبری نوشت: محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با اشاره به شرکت دو میلیون نفر در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در مرحله طراحی سؤالات، قرنطینه کامل طراحان سؤال انجام می‌شود و در مرحله اجرا تمام پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین امنیت آزمون‌ها انجام شده است و دستورالعمل حفاظت آزمون مصوبه شورای عالی امنیت کشور را دارد و دستگاه‌های امنیتی و خدمات‌رسان وظایفی دارد.

وی گفت: تأمین امنیت آزمون‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران است با رصد فضای مجازی و شبکه‌هایی که قصد سودجویی و ترویج رفتارهای متقلبانه دارند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش: ممکن است در حین آزمون افرادی از صفحه امتحان عکس بگیرند که این انتشار سوالات است و با لو رفتن متفاوت است و تدابیری را برای این کار اتخاذ کردیم.

زارعی افزود: تأمین امنیت حوزه‌های آزمون توسط فراجا انجام می‌شود و در حوزه‌هایی که دانش‌آموزان حضور دارند نیازی به حضور فراجا نیست اما در حوزه‌هایی که مخصوص بزرگسالان است، حضور فیزیکی فراجا را داریم همچنین شاهد آماده‌باش امنیتی نیروهای انتظامی و پایداری آب و برق در روزهای برگزاری آزمون و پایداری اینترنت در حوزه‌های تصحیح هستیم.

وی بیان کرد: همه حوزه‌های اجرا مجهز به دوربین مدار بسته، سیگنال یاب و راکت برای بررسی بدنی هستند.

زارعی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی استفاده می‌شود از مدارس تا دانشگاه فرهنگیان و سالن‌های ورزشی.

وی گفت: راهنمای عمل برای دانش‌آموزان همراه با توصیه‌ها درباره امتحانات نهایی منتشر شده و در اختیار مدرس قرار گرفته است و یک راهنمای عمل هم برای معلمان تدوین و ارائه کردیم.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی استفاده می‌شود از مدارس تا دانشگاه فرهنگیان و سالن‌های ورزشی.

وی افزود: راهنمای عملی برای دانش‌آموزان همراه با توصیه‌ها درباره امتحانات نهایی در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است و یک راهنمای عمل هم برای معلمان تدوین و ارائه کردیم.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: چارچوب طراحی سوالات در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار گرفته است و دانش‌آموزان و خانواده‌ها نگران نباشند طراحی سوالات بر اساس کتاب‌های درسی است و معلمانی مانند خودشان، سوالات را طراحی می‌کنند و براساس خزانه سوالاتی که موجود است.

وی ادامه داد: قرار نیست سخت‌گیری بی مورد برای دانش‌آموزان انجام دهیم و در چارچوب کتاب درسی و درسی که معلم داده است، از او آزمون خواهیم گرفت و دانش‌آموزانی که به خوبی مطالعه کرده و دروس را یاد گرفته‌اند، موفق می شوند بنابراین نباید مطالعه برای امتحانات نهایی را به شب امتحان موکول کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لو رفتن سوالات را نداریم، گفت: ممکن است در حین آزمون افرادی از صفحه امتحان عکس بگیرند که این انتشار سوالات است و با لو رفتن متفاوت است و تدابیری را برای این کار اتخاذ کردیم و اگر در پاسخ‌نامه فردی هم دچار تشکیک شویم، مجدد به آزمون دعوت می‌شوند.

زارعی ادامه داد: دغدغه دانش‌آموزان فقط درس خواندن باشد و به اخبار کذب درباره لو رفتن سوالات توجه نکنند.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

3 کشته در تصادف وحشتناک در جاده شیراز