گالانت: حکمرانی اسرائیل در غزه با خون همراه خواهد بود


گالانت: حکمرانی اسرائیل در غزه با خون همراه خواهد بود

یوآوگالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل در سخنانی گفت که این رژیم نباید هیچ نقشی در مدیریت غزه پس از جنگ داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، یوآوذگالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل در سخنانی گفت اسرائیل نباید پس از جنگ در غزه حکمرانی کند و حکومت بر غزه اقدامی خطرناک برای اسرائیل و همراه با خون‌ریزی خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، او در ویدئویی گفت:‌ «بار دیگر تکرار می‌کنم که با تشکیل حکومت نظامی اسرائیلی در غزه موافق نیستم؛ همچنین تشکیل حکومت غیرنظامی نیز در غزه جایز نیست. مسئولیت از بین بردن حماس و حفظ آزادی عمل کامل نظامی بر عهده وزارت دفاع و ارتش اسرائیل است و این مسأله به پیدا کردن جایگزینی برای حماس در غزه بستگی دارد که بر عهده دولت اسرائیل و سازمان‌های وابسته است».

گالانت مدعی شد که تشکیل دولتی همسو با اسرائیل در غزه می‌تواند برای دهه‌های آینده امنیت این رژیم را تأمین کند.

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه از نتانیاهو خواست تا به طور واضح اعلام کند که اسرائیل قصد حکومت بر غزه چه نظامی و چه غیرنظامی را ندارد و باید فورا طرحی برای جایگزینی حماس در غزه ارائه دهد.

گالانت افزود: «این مسئولیتی بر گردن ما است و باید تصمیمات دشوار برای آینده اسرائیل گرفته شود و اولویت‌های ملی باید بر همه امور دیگر رجحان داشته باشد».

در این راستا 4 مقام آمریکایی روز گذشته به وبسایت پلیتیکو گفتند که دولت این کشور از چندین ماه به این سو به این جمع‌بندی دست یافته است که اسرائیل قادر به شکست کامل حماس در غزه نیست.

دو مقام آمریکایی نیز به این وبسایت گفتند که اسرائیل «پیروزی‌های تاکتیکی گسترده‌ای» در غزه به دست آورده است؛ اما هیچ برنامه‌ای برای مدیریت غزه پس از جنگ ندارد./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصویر قدیمی از گوش دادن دورهمی به رادیوی یک مغازه