وانت برقی کیا به زودی رونمایی می‌شود


وانت برقی کیا به زودی رونمایی می‌شود

به تازگی تصاویر جاسوسی از یک وانت مرموز کیا منتشر شده و ظاهراً این خودرو با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد. حدود یک سال پیش بود که کره‌ای‌ها اعلام کردند در حال برنامه‌ریزی برای عرضه دو وانت پیکاپ برقی تا سال ۲۰۲۷ هستند. یکی از این خودروها با پوشش...

به تازگی تصاویر جاسوسی از یک وانت مرموز کیا منتشر شده و ظاهراً این خودرو با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد.


حدود یک سال پیش بود که کره‌ای‌ها اعلام کردند در حال برنامه‌ریزی برای عرضه دو وانت پیکاپ برقی تا سال ۲۰۲۷ هستند. یکی از این خودروها با پوشش استتاری رؤیت شده هرچند نباید آن را با وانت جدید تاسمان که اخیراً نام آن تائید شده اشتباه گرفت چراکه آن خودرو ظاهر متفاوتی دارد و از پیشرانه درون‌سوز (حداقل در ابتدای عرضه) استفاده خواهد کرد. البته واضح است که خودروی موردبحث ما فقط یک مدل مخصوص تست است و از قطعات سایر خودروهای کیا استفاده می‌کند.

با اینکه خودروی حاضر در تصاویر جاسوسی از پوشش استتاری زیادی استفاده می‌کند اما تشخیص چراغ‌های جلو و آینه‌های جانبی EV9 در آن کار راحتی خواهد بود. این وانت همچنین از چراغ‌های عقب هیوندای سانتاکروز استفاده می‌کند. نکته مهم اینکه ستون‌های آینه‌های جانبی این وانت در ارتفاع پایین‌تر روی درها نصب شده‌اند درحالی‌که آینه‌های جانبی کیا تاسمان در پایه ستون‌های A قرار دارند. تفاوت دیگر این وانت جدید با تاسمان به قوس چرخ‌ها مربوط می‌شود که در تاسمان طراحی تیزتری دارند. همچنین به نظر می‌رسد وانت مرموز کیا از دستگیره‌های در متمایزی استفاده می‌کند.

هر دو وانت پیکاپ موردبحث از طراحی دو کابین با فضای بار نسبتاً کوچک استفاده می‌کنند. درست همانند تاسمان که آن‌هم اخیراً توسط عکاسان صنعتی رؤیت شده، این وانت برقی از پلاک میشیگان استفاده می‌کند. شبرنگ‌های نارنجی کنار چراغ‌های جلو نیز نشان می‌دهد خودروی کیا مخصوص بازار آمریکاست. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سپر جلوی مشابه EV9 با رنگ آبی اشاره کرد. البته سایر بخش‌های بدنه به جز آینه‌های سفید و قلاب‌های بکسل قرمز به رنگ خاکستری درآمده‌اند.

از آنجایی که وانت برقی کیا بستری برای تست مدل واقعی است بنابراین انتظار نمی‌رود رونمایی رسمی آن تا سال ۲۰۲۶ انجام شود. هنوز مشخص نیست که آیا این محصول جدید نسخه وانت مشتق شده از EV9 خواهد بود یا خیر. تاسمان سال آینده در برخی بازارها با پیشرانه توربو دیزل و پلتفرم بدنه روی فریم عرضه خواهد شد و کیا نیز چند هفته قبل با انتظار ویدئویی به چگونگی طراحی محصولات خود اشاره کرده و در بخش‌هایی از این ویدئو چندین وانت پیکاپ زیر پوشش قرمز رنگی پنهان شده‌اند. کره‌ای‌ها در زمان اعلام خبر تولید دو وانت برقی اظهار داشتند یکی از آن‌ها محصولی ویژه و منحصربه‌فرد خواهد بود درحالی‌که وانت دوم خودرویی استراتژیک برای بازارهای نوظهور به شمار می‌رود. احتمالاً مدل دوم همان تاسمان است زیرا انتظار می‌رود مدل برقی اول در اواخر دهه جاری میلادی تولید شود؛ اما نکته عجیب اینکه اگرچه عرضه تاسمان در آمریکا تائید نشده اما تصاویر تست آن در خاک آمریکا منتشر شده است.

کیا تاسمان با پوشش استتاری

اما صرف‌نظر از این موضوع به نظر می‌رسد کیا در حال برنامه‌ریزی برای عرضه حداقل یک وانت پیکاپ در آمریکای شمالی است. درصورتی‌که این خودرو در آمریکا تولید نشود مشمول تعرفه ۲۵ درصدی واردات خواهد شد، تعرفه‌ای که از سال ۱۹۶۴ تاکنون روی وانت‌های سبک وارداتی به آمریکا اعمال می‌شود. همچنین اگر وانت جدید کیا در کشور دیگری مونتاژ شود مشمول معافیت ۷۵۰۰ دلاری خریداران نیز نخواهد بود. EV9 از این ماه در کارخانه وست پوینت جورجیا تولید خواهد شد تا معافیت کامل یاد شده را دریافت کند. البته این مشوق زمانی به‌صورت کامل اعطا می‌شود که مجموعه باتری خودرو هم در خاک آمریکا تولید شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر جاسوسی از هونگچی H5 پلاگین هیبریدی در حال آزمایش در چین + عکس