بررسی نیسان کیکس وارداتی جدید بازار ایران، کراس کامپکت ژاپنی محصول نامی خودرو + عکس


بررسی نیسان کیکس وارداتی جدید بازار ایران، کراس کامپکت ژاپنی محصول نامی خودرو + عکس

شرکت نامی خودرو در دور جدید واردات خودرو با معرفی کراس اوور کوچک و اقتصادی نیسان به نام "کیکس"، به بازار کشور، در پی جلب نگاه مشتریان ایرانی این برند ژاپنی است. این خودروی ژاپنی که در سال 2016 به بازارهای جهانی عرضه شد، پس از فیس...

شرکت نامی خودرو در دور جدید واردات خودرو با معرفی کراس اوور کوچک و اقتصادی نیسان به نام "کیکس"، به بازار کشور، در پی جلب نگاه مشتریان ایرانی این برند ژاپنی است. این خودروی ژاپنی که در سال 2016 به بازارهای جهانی عرضه شد، پس از فیس لیفت در سال 2020، اکنون با چهره‌ای مدرن‌تر در ایران حضور یافته است.

با نگاهی گذرا به ظاهر نیسان کیکس، شباهت آن با یک هاچبک کوچک به چشم می‌خورد. اما ابعاد 4312 میلی‌متری طول، 1760 میلی‌متری عرض و 1613 میلی‌متری ارتفاع به همراه فاصله 2620 میلی‌متری محورها، این خودرو را در دسته کراس اوورهای ساب کامپکت قرار می‌دهد.

نمای جلویی کیکس، حکایت از طراحی مدرن و جوان‌پسند این خودرو دارد. جلوپنجره بزرگ با نوارهای باریک کرومی در کنارها و لوگوی نیسان در مرکز، چراغ‌های زاویه‌دار و تیز در گوشه‌ها، مه‌شکن‌های قاب‌دار در سپر و ورودی هوای ذوزنقه‌ای شکل در پایین، ترکیبی زیبا و متمایز را خلق کرده‌اند.

بررسی نیسان کیکس وارداتی جدید بازار ایران، کراس کامپکت ژاپنی محصول نامی خودرو + عکسبررسی نیسان کیکس وارداتی جدید بازار ایران

در نمای جانبی، ستون‌های مشکی‌رنگ و سقف شناور، حجم پردازی روی گلگیرها، رینگ‌های چندپره، گارد پلاستیکی پایین درب‌ها و روکش پلاستیکی قوس چرخ‌ها، جلوه‌ای اسپرت به کیکس بخشیده‌اند. در نمای عقب نیز، چراغ‌های درشت و پیوسته با شکلی عجیب و درب صندوق شش‌ضلعی، از نکات جالب توجه به شمار می‌روند.

کابین نیسان کیکس شباهت زیادی به جوک دارد و از پلاستیک‌های خشک رایج در خودروهای اقتصادی بهره می‌برد. با این حال، فضای جادار، صندلی‌های راحت، طراحی قابل‌قبول و امکانات متنوع، حس رضایت را در سرنشینان ایجاد می‌کنند. داشبورد میزبان نمایشگر 12.3 اینچی سرگرمی، دکمه‌های فیزیکی متعدد، دریچه‌های تهویه هوا، شیفترهای کنترلی تهویه و پنل دیجیتالی کوچک در مقابل راننده است. کنسول مرکزی نیز با سادگی و شیک بودن، فضای محدودی را اشغال کرده است.

بررسی نیسان کیکس وارداتی جدید بازار ایران، کراس کامپکت ژاپنی محصول نامی خودرو + عکسنیسان کیکس

در بخش فنی، نیسان کیکس از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با تنفس طبیعی و قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر بهره می‌برد. این قوای محرکه از طریق گیربکس CVT ایکس ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد در 9.6 ثانیه، ترمزهای دیسکی، تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب میله پیچشی از دیگر مشخصات فنی این خودرو هستند. میزان مصرف سوخت کیکس نیز در شهر 7.6 و ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که آن را در رده خودروهای کم مصرف قرار می‌دهد.

از لحاظ امنیتی، کیکس به 6 کیسه هوا، سیستم‌های ABS، EBD، ESC، VDC، TCS، HAC، AEB و BAS مجهز شده است. سایر تجهیزات ایمنی نیز شامل سیستم هشدار نقطه کور، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، قفل ایمنی کودک، دوربین عقب و سیستم هشدار برخورد از عقب می‌شوند.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پراید 111 به 190 میلیون‌تومان رسید!