پوتین: مسکو و پکن حجم زیادی از همکاری‌های عملی را محقق کرده‌اند


پوتین: مسکو و پکن حجم زیادی از همکاری‌های عملی را محقق کرده‌اند

اقتصادنیوز: رؤسای جمهور روسیه و چین در پکن ضمن دیدار و رایزنی با یکدیگر روابط دوسویه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین امروز پنج‌شنبه در پکن با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

خبر مرتبط
پوتین راهی چین شد

اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین سفر رسمی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ساعتی پیش با هواپیمای اختصاصی خود وارد پکن شد.

در این دیدار پوتین تاکید کرد: روابط میان روسیه و چین نباید فرصت‌طلبانه باشد و کسی را هدف بگیرد. امروزه همکاری‌های ما در امور جهانی یک از عوامل اصلی ثبات در سطح بین‌الملل است.

وی ضمن تاکید بر همکاری‌های عملی میان دو کشور گفت: روسیه و چین به تداوم هماهنگی در روند تکامل اوراسیا متعهد هستند. مسکو و پکن در عمل، حجم زیادی از همکاری‌های عملی را محقق کرده‌اند.

پوتین ضمن اشاره به افزایش حجم تجارت میان دوکشور در سال ۲۰۲۳ به میزان یک‌چهارم تاکید کرد: بر اساس نتایج سال گذشته (میلادی) روسیه به جایگاه چهارم شرکای تجاری چین رسیده است.

علاوه بر این رئیس جمهور روسیه طی این دیدار زمینه‌های انرژی، صنعت و کشاورزی را از اولویت‌های روابط میان مسکو و پکن توصیف کرد.

همچنین «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز در این دیدار اعلام کرد: طی ۷۵ سال گذشته روابط چین و روسیه در سایه شرایطی دشوار تحکیم یافته و در بوته آزمون اوضاع دگرگون بین‌المللی ثبات داشته است.

وی افزود: این روابط معیاری برای روابط میان قدرت‌های بزرگ و کشورهای همسایه است که ویژگی آن، احترام متقابل، اعتماد، دوستی و منافع دوسویه است.

رئیس جمهور چین در ادامه افزود: چین مانند همیشه، قصد دارد همسایه‌ای خوب، دوستی قابل اعتماد و شریک باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)