ضرورت تشکیل صندوق مالی حمایت از ورزش حرفه ای کردستان


ضرورت تشکیل صندوق مالی حمایت از ورزش حرفه ای کردستان

استاندار کردستان تاکید کرد: تشکیل صندوق مالی حمایت از حوزه ورزش حرفه ای و تیم های ورزشی کردستان در لیگ های مختلف کشور از برنامه های اصلی دولت برای توسعه ورزش کردستان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در آیین تجلیل از پیشکسوتان، داوران، مربیان، مدال آوران و اعضا و روسای هیات‌های کونگ فوی شهرستان‌های کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال ۴۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست احداث و تکمیل است که تا آخر سال عملیات اجرا و ساخت آنها به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر با تلاش برای جذب اعتبارات ویژه و جهشی سعی کردیم که کمبودها و محرومیت ها را از چهره کردستان نسبت به سایر استان ها کم کنیم، ابراز داشت: توسعه استان در گرو توجه ویژه دولت است و خوشبختانه در دولت سیزدهم بخش زیادی از توجه و نگاه ها به این استان جذب و قسمت عمده‌ای از اهداف دولت در کردستان محقق شد.

وی یادآور شد: تلاش برای جذب و ورود بخش خصوصی و نهادهای تولیدی و صنعتی به حمایت از حوزه ورزش و پوشش و جبران کمبودهای مالی از طریق این بخش فعالیت هایی است که در بخش ورزش هدف گذاری شده اند و در طول امسال نیز پیگیری خواهد شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: تشکیل صندوق مالی حمایت از حوزه ورزش حرفه ای و تیم های ورزشی کردستان در لیگ های مختلف کشور از طریق مسئولیت های اجتماعی نهادهای تولیدی، معادن و صنایع استان از اهداف اصلی دولت برای توسعه ورزش کردستان است که امسال با جدیت و برنامه ریزی پیگیری می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: هیات کونگ فوی کردستان از جمله هیات های فعال و پرتلاش استان است و در کنار افتخارآفرینی و قهرمان پروری، رعایت شاخصه های فرهنگی همچون احترام به پیشکسوتان، تکریم جایگاه مربیان، داوران و بزرگان این رشته ورزشی و حفظ روحیه جوانمردی و اخلاق مداری را سرلوحه خود قرار داده است.

آمنه غلام ویسی افزود: همدلی و انسجام خانواده بزرگ هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان مثال زدنی است و از دلایل موفقیت های این رشته ورزشی در کردستان اتحاد اعضای آن است.

وی یادآور شد: خوشبختانه ورزشکاران کردستانی در همه رشته ها همواره روحیه پهلوانی و منش پهلوانانه خود را حفظ کرده و به اخلاق مداری شهره هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...