اعتراف رژیم صهیونیستی به انهدام بزرگترین مرکز جاسوسی و راداری خود


اعتراف رژیم صهیونیستی به انهدام بزرگترین مرکز جاسوسی و راداری خود

تلویزیون رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به انهدام بزرگترین مرکز راداری و جاسوسی خود در نزدیکی دریاچه طبریا اعتراف کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله لبنان با استفاده از یک پهپاد انتحاری ، بزرگترین مرکز راداری و جاسوسی و مرکز کنترل بزرگترین بالون جاسوسی در نزدیکی دریاچه طبریا را منهدم و خسارت های سنگینی را به آن وارد کرده است.

این رسانه ها اعلام کردند که یک مرکز مهم و حساس متعلق به نیروی هوایی با یک پهپاد حزب الله، مورد هدف قرار گرفته است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که پهپاد انتحاری حزب الله به مناطق غرب دریاچه طبریا نفوذ کرد و در داخل یک پایگاه نظامی منفجر شد.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت: تاسیساتی که توسط حزب الله هدف قرار گرفته است، مرکز کنترل بزرگترین بالون جاسوسی اسرائیل به نام «تال شمایم» (باران آسمان) بوده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به انهدام بزرگترین مرکز جاسوسی و راداری خود

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بخشی از سامانه رصد و کشف متعلق به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی «ایلانیه» با پهپاد انتحاری هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان در این بیانیه از موفقیت آمیز بودن این عملیات خبر داد.

اعتراف رژیم صهیونیستی به انهدام بزرگترین مرکز جاسوسی و راداری خود

مرکز«تال شمایم» به عنوان بزرگترین مرکز راداری، رصد و جاسوسی رژیم صهیونیستی در ۲۲ مارس۲۰۲۲(۲ فروردین ۱۴۰۱) در غرب دریاچه طبریا افتتاح و به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تحویل داده شد.

اعتراف رژیم صهیونیستی به انهدام بزرگترین مرکز جاسوسی و راداری خود

این بزرگترین سیستم جاسوسی در نوع خود در جهان است که وظیفه کشف و هشدار تهدیدات پیشرفته هوایی را برعهده دارد.

این سامانه جاسوسی توسط اداره توسعه سلاح و زیرساخت های فناورانه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با موشک ها، طراحی و ساخته شده است.

بخش هوایی آن توسط شرکت آمریکایی « TCOM» و آژانس دفاع موشکی آمریکا ایجاد و سیستم راداری آن توسط بخش هوایی، صنایع جنگ افزارسازی اسرائیل موسوم به « Elta » توسعه داده شده است.

حزب الله لبنان روز سه شنبه نیز یک بالون جاسوسی رژیم صهیونیستی سرنگون کرده بود.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مجاهدان ما پس از ردیابی مداوم حرکت بالون جاسوسی که دشمن برای نظارت و جاسوسی از لبنان بر فراز مستعمره «ادمیت» به پرواز درآورده بود و پس از تعیین محل کنترل و هدایت آن، با موشک به سه هدف شلیک کرد.

در بیانیه حزب‌الله درباره جزئیات این عملیات و سه هدف مورد حمله قرار گرفته، اعلام کرد: در این عملیات پایگاه پرتاب بالون مذکور هدف قرار گرفته شد؛ مکانیسم کنترل و هدایت آن به طور کامل منهدم شد و خدمه مدیریت آن نیز به شکل مستقیم هدف قرار گرفتند و اعضای آن کشته و زخمی شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تیراندازی مرگبار در مینیاپولیس