ابراز تمایل چین برای بهبود همکاری با روسیه


ابراز تمایل چین برای بهبود همکاری با روسیه

روسیه نیز قصد دارد همکاری با چین و سایر کشورهای جنوب جهانی را برای ترویج عدالت بین المللی و همچنین تلاش برای دستیابی به جهانی برابرتر و چند قطبی تر، بهبود بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار غیررسمی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از قصد چین برای بهبود همکاری با فدراسیون روسیه و تلاش برای حفاظت از عدالت و صلح در جهان خبر داد.
در گزارش خبرگزاری چینی آمده است: «چین قصد دارد با روسیه و سایر کشورها برای تقویت همبستگی و همکاری، تنظیم حکمرانی جهانی در جهت درست، دفاع مشترک از عدالت و عدالت بین المللی و ترویج صلح جهانی و توسعه مشترک همکاری کند».
شی جین پینگ در این خصوص گفت: «من مایلم در تماس نزدیک با رئیس جمهور پوتین باقی بمانم و برای هدایت روابط چین و روسیه در مسیر درست، دنبال کردن یک مشارکت هماهنگ استراتژیک جامع در دوره جدید برای دستیابی به پیشرفت پایدار... و کمک به امنیت و ثبات جهانی همکاری کنم».
به گزارش شینهوا، پوتین به نوبه خود گفت که روسیه قصد دارد همکاری با چین و سایر کشورهای جنوب جهانی را برای ترویج عدالت بین المللی و همچنین تلاش برای دستیابی به جهانی برابرتر و چند قطبی تر، بهبود بخشد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاریخچه؛ "برخورد دهنده هادرونی بزرگ"